تاکید آلمان بر ادامه حضور ناتو در افغانستان


تاکید آلمان بر ادامه حضور ناتو در افغانستان

وزیر دفاع آلمان با تاکید بر ادامه حضور نیروهای ناتو در افغانستان گفت که مذاکرات صلح پیشرفت کافی برای ایجاد زمینه خروج نیروها را فراهم نکرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، "آنگرت کرامپ کارن بائر" وزیر دفاع آلمان در بیانیه‌ای تصریح کرد که مذاکرات صلح افغانستان پیشرفت کافی برای ایجاد زمینه خروج نیروهای ناتو از افغانستان را فراهم نکرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دور دوم مذاکرات دولت افغانستان و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی 17 دی در قطر آغاز شد اما اکنون مذاکرات متوقف شده و تیم‌های دو طرف در یک ماه گذشته هیچ دیداری نداشته‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر وزرای دفاع ناتو امروز قرار است تصمیم بگیرند که آیا مطابق با مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر تا پایان ماه آوریل (11 اردیبهشت) خاک افغانستان را ترک می‌کنند یا خیر.

به گزارش «رویترز»، وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: «عدم پیشرفت در مذاکرات صلح به این معنی است که ما باید برای تغییر وضعیت امنیتی و تهدید فزاینده برای نیروهای بین‌المللی و نیز سربازان خود آماده شویم».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تاکید کرد که طالبان برای تحقق مفاد توافقنامه قطر باید اقدامات بیشتری انجام دهد و تصریح نمود که نیروهای ناتو پیش از رسیدن "زمان مناسب" افغانستان را ترک نخواهند کرد.

آلمان با هزار و 100 نظامی بعد از آمریکا بزرگترین کشور مشارکت کننده در ماموریت «حمایت قاطع» است.

ناتو هنوز تصمیم خود را درباره ادامه حضور و یا خروج نیروها از افغانستان اعلام نکرده اما دولت بایدن اظهار کرده که توافقنامه صلح با طالبان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه است