ناحیه ویژه خدماتی در بند دره بیرجند مستقر می‌شود


ناحیه ویژه خدماتی در بند دره بیرجند مستقر می‌شود

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند ناحیه ویژه خدماتی در منطقه گردشگری و تفریحی «بند دره» مستقر می‌شود و شهرداری با تامین نیروی انسانی و تجهیزات مناسب در این منطقه به صورت تمام وقت خدمات‌رسانی خواهد داشت.

محمدعلی جاوید روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شورای شهر با پیشنهاد شهرداری مبنی بر ایجاد ناحیه ویژه خدماتی منطقه تفریحی بند دره بیرجند موافقت کرد و این پیشنهاد بدون مخالف، مورد موافقت هر ۹ عضو شورای اسلامی شهر بیرجند قرار گرفت.

وی افزود: با تصویب این پیشنهاد، شهرداری بیرجند با ایجاد ناحیه ویژه شهری و تامین نیروی انسانی و تجهیزات مناسب در این منطقه به صورت تمام وقت خدمات‌رسانی خواهد داشت و در صورت تایید فرمانداری بیرجند نیروهای خدماتی شهرداری قبل از سال جدید در منطقه مستقر خواهند شد.

شهردار بیرجند گفت: با توجه به استقبال خوب شهروندان از این منطقه گردشگری خدمات‌رسانی تمام وقت ضرورت دارد و تلاش می‌شود زیرساخت مناسب برای شهروندان و گردشگران تامین شود.

وی بیان کرد: ۲ منطقه و چهار ناحیه در شهرداری داریم که ناحیه ویژه خدماتی بند دره به عنوان ناحیه پنجم توسط اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند مصوب شد.

جاوید افزود: با این مصوبه شهرداری از نوروز ۱۴۰۰ رسما در این منطقه مستقر خواهد شد و اقدامات مختلف از جمله کنترل ساخت و ساز غیرمجاز، فضاسازی، احداث پارکینگ و کنترل عبور و مرور و ساماندهی دستفروشان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

عملیات اجرایی طرح بهسازی و تامین زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند ۲۲ بهمن سال گذشته با حضور مسوولان استان در این منطقه آغاز شد و در یک هفته به مرحله اجرایی رسید.

این طرح با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه آغاز شد تا با تکمیل زیرساخت‌های لازم، شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تفرجگاهی مرکز استان فراهم شود.

تعریض راه ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن‌سازی مسیر کمربندی، تامین روشنایی و آب، احداث سکو برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز و امکانات ورزشی از جمله اقداماتی است که در این مجموعه پربازدید صورت گرفته و در دست انجام است.

به گفته مسوولان استان این طرح در شهر بیرجند به گونه‌ای بارگذاری شده که جای توسعه در زمینه پروژه‌های تکمیلی را در سنوات آتی دارد.

بند دره در ۵ کیلومتری انتهای خیابان مدرس بیرجند در میان رشته کوه باقران قرار گرفته و به علت آنکه آب بند از دره بالا و پایین عبور می‌کند به این نام شهرت یافته است.

کوهستانی بودن منطقه موجب شده که این بند یا سد تاریخی همواره مورد توجه و استقبال کوهنوردان قرار گرفته و چشمه آبی که از دل کوه می‌جوشد نیز توجه گردشگران و حتی مردم منطقه را به خود جلب کرده است. این اثر جزو آثار به ثبت رسیده ملی ایران محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس