جهانگیری به کردستان سفر می‌کند


جهانگیری به کردستان سفر می‌کند

سنندج - ایرنا - اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی روز شنبه دوم اسفند به استان کردستان سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه قرار است با حضور در روستای "هانیس" سنندج، ضمن بهره برداری از ۹۶ کیلومتر راه روستایی" خیاره" - "هانیس"، تعدادی از طرح های عمرانی و اشتغالزایی روستایی را در سطح استان به صورت همزمان افتتاح کند.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، بهره برداری از ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحدهای صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان و برگزاری نشست با نخبگان استان از جمله برنامه‌های سفر روز شنبه معاون اول رییس جمهور کردستان خواهد بود.

بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه و شروع عملیات اجرایی احداث واحدهای اقتصادی در آن، از دیگر برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به کردستان است.

استان کردستان در بهمن ماه جاری نیز میزبان سه عضور هیات دولت شامل "محمدباقر نوبخت" معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، "معصومه ابتکار" معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و "قاسم تقی‌زاده خامسی" معاون آب و آبفای وزیر نیرو بود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟