عدم انتقال کارت های بازرگانی صنایع به استان مرکزی ظلم مضاعف است


عدم انتقال کارت های بازرگانی صنایع به استان مرکزی ظلم مضاعف است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم انتقال کارت های بازرگانی صنایع به استان مرکزی ظلم مضاعف در حق استان است که ادامه یافته و باید با جدیت پیگیری و اصلاح شود.

علیرضا نظری روز پنجشنبه ۳۰ بهمن در شورای گفت و گوی دولت و ‌بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: جای تعجب دارد که چرا انتقال کارت بازرگانی در استان مرکزی در طی سال‌ها انجام نشده است، چرا باید برخی افراد در استان سرمایه‌گذاری کرده و از زیرساخت‌های مختلف از جمله آب، برق و گاز استفاده کنند و آلودگی‌های زیست‌محیطی برای استان ایجاد کنند، اما گردش مالی و کارت بازرگانی آنها در تهران باشد؟

وی افزود: این اقدام ظلم مضاعف در حق استان است که ادامه یافته و باید با جدیت پیگیری و اصلاح شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون اتاق های بازرگانی گفت: اگر قرار است تغییری در قانون اتاق بازرگانی رخ دهد باید از نظرات کارشناسی بهره‌گیری لازم صورت گیرد.

نظری بیان کرد: بخشنامه بانک مرکزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است و تلاش می‌شود که بزودی نشستی با اعضای کمیسیون، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی برای حل این مشکل برگزار شود. پیشنهادات ارائه شده در این خصوص نیز باید منتقل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برگشت ارز از سال ۹۷ در کشور و استان مطرح بوده و این بحث کشور را با موضوعاتی جدید مواجه کرد و یکی از دغدغه‌های مهم استان مرکزی از سال ۹۷ تاکنون، در این بخش بوده است.

سعید فرخی بیان کرد: مشکلات صادرکنندگان استان مرکزی باید با تلاش مجموعه ذیربط برطرف شود.

وی ادامه داد: در خصوص مشکلات شهرک صنعتی خیرآباد نیز یک‌ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در این شهرک جهت رفع مشکلات شهرک تشکیل خواهد شد.

در این نشست طرح پایش فضای کسب و کار نیز ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن