10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اختصاص می‌یابد


10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اختصاص می‌یابد

قزوین - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت برای سال آینده 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از یک کارگاه تولیدی در روستای ارتش آباد شهرستان آوج اظهار داشت: در سال جاری ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کمیته امداد در زمینه اشتغال قرار گرفته بود که برای سال بعد این رقم با توجه به پیشنهاد کمیسیون تلفیق و تایید دولت به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد که می تواند که یک تحول بزرگی را در زمینه اشتغال رقم بزند.

وی افزود: از شرکت های دانش بنیان تقاضا کرده ایم که در عرصه اشتغال زایی کمیته امداد را کمک کنند که بسیاری از این شرکت ها در این زمینه ورود کرده و اقدامات خوبی را رقم زده اند.

این مسوول گفت: راهبری شغلی و هدایت شغلی یکی از موضوعات اصلی کمیته امداد برای سال آینده است که در این زمینه برنامه ریزی زیادی انجام شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه در بحث راهبرب شغلی تجربه‌های موفقی به وجود آمده و برای سال بعد این موضوع را تقویت خواهیم کرد، اضافه کرد: یکی از ویژگی های راهبری شغلی اشتغال خانگی است که یکی از اهداف اصلی کمیته امداد بوده است، چرا که بیش از ۶۳ درصد از افراد کمیته امداد را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که نمی توانند در بیرون از خانه مشغول به کار شوند و باید در منزل برای آنها اشتغال مناسب ایجاد کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: اشتغال یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد است و سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی صریحا اعلام کردند توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات و رعایت احترام در صدر برنامه های کمیته امداد باشد که بر همین اساس گام های اساسی و زیادی برداشته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟