804 خدمت دستگاه‌های اجرایی گلستان قابل برون‌سپاری است


804 خدمت دستگاه‌های اجرایی گلستان قابل برون‌سپاری است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان گفت: طبق بررسی‌ انجام شده 804 خدمت 25 دستگاه‌ اجرایی استان قابل برون‌سپاری به بخش خصوصی از جمله سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است.

هادی حق شناس روز پنجشنبه در نشست با دبیران تشکل‌های مردم نهاد شرق گلستان در فرمانداری گنبدکاووس اظهار داشت: طبق ابلاغیه دیوان محاسبات و وزارت‌خانه‌های مربوطه اعطای حکم مشاور بدون داشتن پست سازمانی امکان پذیر نیست لذا در این شرایط بهترین راه حل برای شنیدن مشکلات و درخواست‌های سمن‌ها، برگزاری نشست‌ها هم اندیشی است.

وی با تاکید برضرورت افزایش ارتباط دستگاه‌های اجرایی گلستان بویژه فرمانداران با سمن‌ها، بیان کرد: برگزاری نشست‌های ماهانه و یا فصلی توسط دستگاه‌های اجرایی با حضور نمایندگان انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان مورد تاکید است.

حق شناس از انجمن‌های مردم نهاد حوزه ورزش گلستان که تاکنون موفق به دریافت مجوز از استانداری نشدند، خواست با مراجعه به اداره کل بازرسی استانداری در یک هفته مجوز دریافت نمایند.

وی با قدردانی از شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس برای حمایت مالی از تیم‌های والیبال و والیبال نشسته این شهرستان، گفت: پیگیری لازم برای حل مشکل اسپانسری این تیم‌ها در حال انجام است.

استاندار گلستان با اشاره به بازدید صبح امروز از بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس، اظهارداشت: با توجه به وضعیت کرونایی، نیکوکاران همکاری خوبی در حل مشکلات درمانی بیمارستان‌های استان داشتند و در یک سال گذشته حدود هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک خیران برای خرید و ارتقای تجهیزات درمانی هزینه شده است.

حق شناس گفت: با وجود تحریم‌های دشمنان و تنگناه‌های اقتصادی دولت، خدمات خوبی به مردم گلستان ارائه شده به عنوان نمونه امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت و دهه مبارک فجر افتتاح و یا کلنگ زنی شد که در مقایسه با پارسال رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

804 خدمت دستگاه‌های اجرایی گلستان قابل برون‌سپاری است

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز در این نشست با اشاره به وجود ۹۵ سمن ورزشی در استان که کمتر از ۲۰ مورد آنها مربوط به شهرستان‌های حوزه شرق است، برلزوم افزایش شمار تشکل‌های مردم نهاد در این منطقه تاکید کرد.

قاسمعلی برزمینی افزود: شرق گلستان بویژه گنبدکاووس ورزشکاران موفقی در رشته‌های والیبال و والیبال نشسته و فوتبال دارد که "سردار آزمون و فرهاد قائمی" از جمله آنان هستند.

وی ادامه داد: تیم والیبال شهرداری گنبد در مرحله برگشت لیگ برتر نتایج درخشانی کسب کرد و با سه بُرد متوالی در جمع هشت تیم برتر کشور قرار گرفت و تیم والیبال نشسته این شهرداری نیز جایگاه چهارمی لیگ برتر را کسب کرد.

همچنین نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های استاندار گلستان در پیگیری طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان گفت که همراهی بیشتر مدیران و نمایندگان مردم استان در مجلس، می‌تواند به روند توسعه گلستان سرعت بخشیده و بارقه‌های امید در مردم ایجاد نماید.

امان قلیچ شادمهر همچنین با تاکید برضرورت توجه بیشتر به تشکل‌های مردم نهاد گلستان بویژه در حوزه جوانان ازسوی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: سمن‌ها یک موهبت هستند که باید جایگاه حقوقی و هویت آنها به رسمت شناخته شود.

وی همچنین خواستار حمایت مالی بیشتر از تیم‌های ورزشی گنبدکاووس شد.

ایجاد خانه جوان شرق گلستان، تسریع در صدور مجوز برای سمن‌ها و برون سپاری خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی از مهمترین درخواست‌های نمایندگان انجمن‌های مردم نهاد شرق استان در این نشست بود.

همچنین در پایان این نشست از ورزشکاران تیم ملی و پیشکسوت والیبال نشسته گنبدکاووس تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان