استاندار همدان: مردمی بودن از آیت الله فاضلیان یک چهره محبوب ساخته بود


استاندار همدان: مردمی بودن از آیت الله فاضلیان یک چهره محبوب ساخته بود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه آیت الله فاضلیان دارای ویژگی های منحصربفردی بود گفت: مردمی بودن و اخلاص از وی یک چهره محبوب در بین اقشار مختلف مردم ساخته بود.

به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت فاضل عارف آیت الله سیدرضا فاضلیان اظهار داشت: تجلیل از مقام و جایگاه علمای دینی تکلیف است چرا که تجلیل از جایگاه علم، دانش و فقها است.

وی تاکید کرد: ۲۵ سال مرید ایشان بوده و ارادت نزدیک به این عالم مجاهد دارم در دورانی که در محضر ایشان بودم ویژگی های برجسته ایشان از هر نظر یک دانشگاه برای علم آموزی بود.

شاهرخی افزود: حضرت امام خمینی (ره) جمله بسیار عمیق و تاثیرگذاری دارد با این مضمون که« اعمالی که انجام می دهید خالص برای خدا باشد» و آیت الله فاضلیان مصداق عینی این کلام بود و این رفتار با اخلاص او بر دل همگان می نشست و همه را جذب می کرد.

استاندار همدان مردمی بودن را از دیگر ویژگی های این شخصیت فرزانه برشمرد و گفت: آیت الله فاضلیان با پیر و جوان و همه قشرها ارتباط نزدیکی داشت زیرا برخورد نگاه و بیانش برای رضای خدا بود.

شاهرخی یادآوری کرد: این عالم مجاهد مبادی آداب بود و تا سن ۹۲ همواره این صفات نیکو در وجود وی موج می زد.

وی به پاسداشت و نکوداشت علما و مفاخر در دوران حیاتشان تاکید کرد و گفت: باید سعی کنیم در طول دوران زندگی از شخصیت های برجسته دینی و فرهنگی قدردانی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت الله ­العظمی نائینی و نیز آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود. ایشان در مسأله­ گویی تبحر خاصی داشته و به این عنوان مشهور بود تا آن جا که روز عاشورا هم مساله می­‌گفت و برای این کار زحمات فراوانی را متحمل می‌شد، به طوری‌که گاه پیش می­‌آمد برای بیان مسأله­ رساله­‌های متعددی را مطالعه می­‌کرد.

آیت الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه مدت کوتاهی را جهت امرار معاش در بازار به کار پرداخت، اما به زودی از آن دست کشید و برای تحصیل به حوزه رفت و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شد.

وی “معالم” را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، “شرح لمعه” را از محضر ۲ عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده کرد، “رسائل و قوانین” را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و “کفایه” را محضر پر نور آیت الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه “شرح منظومه” را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

آیت­ الله فاضلیان در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به عتبات عالیات مشرف و در درس خارج کفایه حضرت آیت ­الله سید ابوالقاسم خویی و آیت ­الله حاج شیخ حسین حلی شرکت کرد.

وی جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تالیف کرده است.

ایشان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت الله سیدرضا فاضلیان پنجم آبان ۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات