74 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحصیل می‌کنند


74 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحصیل می‌کنند

سنندج - ایرنا - مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر 74 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که 2 درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، یدالله زارع زاده روز پنجشنبه در گفت و گوی خبری با خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان از سال ۱۳۹۸ فعالیت‌های خود را با هدف توسعه بین المللی و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه های منطقه ایی و بین المللی آغاز کرد.

وی به نحوه پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: فرایند پذیرش دانشجویان بین المللی به صورت الکترونیک و از طریق وبسایت و ایمیل رسمی دانشگاه انجام می‌شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: متقاضیان غیر ایرانی تحصیل در دانشگاه می توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه اطلاعات لازم را شامل ظرفیت رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف، فرم های ثبت نام، شهریه تحصیلی و شیوه نامه پذیرش دانشجویان بین الملل در هر سال تحصیلی کسب نمایند پس از بررسی مدارک ارسالی، مطابق قوانین و ضوابط موجود در آیین نامه و شیوه نامه های مصوب، پذیرش اولیه تحصیلی به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰- ۱۳۹۹) دانشجویان بین الملل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری، کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی، کارشناسی ارشد میکروبیولوژی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی و هوشبری و دکترای تخصصی پزشکی سلولی و مولکولی جذب شده‌اند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: افزایش تعداد دانشجویان بین الملل در رشته‌ها و مقطع‌های مختلف، موقعیت یابی و پایش وضعیت شاخص های ارتقای دانشگاه در سیستم های رتبه بندی بین المللی، فراهم سازی زمینه گسترش تبادلات علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه با کشورهای هدف از جمله برنامه های گسترش همکاری های بین المللی است.

زارع زاده اضافه کرد: به اقلیم کردستان عراق به عنوان یک فرصت برای صادرات علم، صنعت و تکنولوژی مطابق برنامه اقدامات راهبردی وزارت متبوع به اقلیم کردستان عراق نگاه می‌کنیم چرا که اقلیم در کنار سایر مناطق یکی از حوزه‌های هدف دانشگاه علوم پزشکی کردستان در برنامه‌های بین المللی سازی به شمار می رود و در تلاش هستیم تا بستر های لازم را جهت توسعه همکاری ها با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق ایجاد کنیم.

وی افزود: برای تبادل استاد و دانشجو، جذب دانشجویان بین الملل و همکاری‌های علمی و آموزشی برنامه ریزی لازم انجام شده است.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...