چه کسانی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند؟


چه کسانی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند؟

مدیرعامل شرکت شهر سالم پیشنهاد داد که کادر درمان، کارکنان بهشت زهرا، سالمندان و پرسنل نظافت شهری به ترتیب در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

چه کسانی در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند؟

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمید چوبینه در رابطه با اولویت‌بندی واکسیناسیون گفت: وزارت بهداشت بر اساس شیوه نامه های جهانی مرتبط با سازمان جهانی بهداشت اولویت‌هایش را برای واکسیناسیون مشخص می‌کند و با قوانینی که در مملکت هست انشاالله به زودی شاهد ورود واکسن به کشور باشیم که محموله‌های مختلفی هم الان درحال ورود به کشور است. امیدواریم سرعت ورود این محموله‌ها بیشتر شود که سطح انتظار شهروندانمان مدت زمان کوتاه‌تری باشد و زودتر این واکسن را دریافت کنند.

وی در خصوص اولویت‌های وزارت بهداشت برای دریافت واکسن کرونا گفت: بخش درمان در اولویت وزارت بهداشت است که بعضی از همکاران درمان در حوزه شهر سالم قرار دارند؛ بنابراین اگر وزارت بهداشت حوزه درمانی را به عنوان یکی از اولویت‌هایش برای واکسیناسیون در نظر گرفته باشد همکاران ما در شهرسالم جزو این اولویت محسوب خواهند شد. در ضمن کارکنان بهشت زهرا هم به خاطر نوع و جنس کارشان که با اموات و درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا در ارتباط هستند باید در اولویت واکسیناسیون باشند.

مدیرعامل شهر سالم ادامه داد: درباره دیگر مواردی که می‌تواند در اولویت باشد، باید به سالمندان اشاره کنم. در همه کشور‌های دنیا یکی از اولویت‌ها سالمندان هستند؛ بنابراین اگر سالمندان ما که آسیب‌پذیرتر هستند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند واکسینه شوند به نفع همه مردم است.

وی افزود: رسانه‌ها به خصوص در شرایط سختی مثل امروز که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم در تنویر افکار عمومی و شرح خدماتی که مسئولان در حوزه‌های مختلف به مردم ارائه می‌کنند نقش مهم و ارزشمندی دارند. ما درباره کسانی که در رسانه‌ها مشغول کار هستند یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا همکارانمان که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط هستند نگران هستیم. مردم هم این اولویت‌ها را قبول دارند.

چوبینه درباره دیگر اولویت‌های واکسن کرونا در بخش‌های زیرمجموعه شهرداری تهران گفت: در گام‌های بعدی کسانی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند مثل افرادی که مسئول نظافت شهری هستند و زباله‌های عفونی را جا به جا می‌کنند در اولویت خواهند بود. یا کسانی که در فضا‌های پرتراکم و پرازدحام قرار می‌گیرند مانند رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها باز می‌توانند در اولویت باشند. افرادی که در اماکن و فروشگاه‌های بزرگ یا میادین میوه و تره‌بار مشغول کار هستند باز می‌توانند در اولویت باشند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان یادآور شد: ما قرار نیست واکسن خریداری کنیم. اما اگر شورای شهر مصوب کند و شهرداری به ما ابلاغ کرد می‌توانیم وارد عملیات خرید واکسن شویم. اما در هر حال ما ماموریتی برای خرید واکسن نداریم، چون هیچ ابلاغی نه از طرف شورای شهر و نه از طرف شهرداری به ما نشده است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی