عامل ترغیب شکار غیرمجاز در فضای مجازی خلخال دستگیر شد


عامل ترغیب شکار غیرمجاز در فضای مجازی خلخال دستگیر شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی و دستگیری عامل شکار غیرمجاز و انتشار تصاویر شکار پرندگان در فضای مجازی در این شهرستان خبرداد.

مهدی کسایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد تصاویر نحوه شکار غیرمجاز پرندگان وحوش منطقه را در شبکه‌های اجتماعی مختلف و فضای مجازی محلی منتشر می‌کرد.

وی اظهارکرد: ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست خلخال با بررسی و تحقیقات نامحسوس و جمع‌آوری مستندات مربوط به این کار ، یک نفر عامل انجام شکارهای غیرمجاز و ترغیب شکارچیان به انجام شکار غیرقانونی در فضای مجازی را شناسایی ، دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

او با اشاره به آثار سوء و زیانبار اجتماعی انتشار این گونه تصاویر در فضای مجازی گفت: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع ارزشمند ملی آن که متعلق به آحاد جامعه است، افرادی که علاوه بر دست زدن به انجام شکار غیرمجاز وحوش اقدام به انتشار تصاویر نحوه شکار غیرمجاز حیوانات می‌کنند از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: امسال با افزایش اقدامات حفاظتی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان جمعیت وحوش منطقه افزایش و عرصه فعالیت برای شکار غیرمجاز حیوانات وحشی کاهش یافته است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی