خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است


خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس تا روز دوشنبه به تناوب مواج و توفانی خواهد بود.

پیام مساعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین از اواخر وقت امروز سامانه بارشی به تدریج از شمال استان خارج می‌شود اما تا ظهر فردا در نیمه جنوبی استان فعال خواهد بود.
وی بیان کرد: در این مدت وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعد برق، وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در این استان پیش‌بینی می شود.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در دیلم، بندر امام حسن، گناوه، برازجان، خارگ و بوشهر به ترتیب ۲۵.۳، ۱۲.۵، ۸.۲، ۴.۹، ۴ و ۲.۵ میلیمتر بارش گزارش شده‌است.

وی اظهار کرد: دمای هوا طی امروز و فردا به طور محسوسی بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و روند کاهش دما تا روز شنبه در سطح استان ادامه خواهد یافت.
مساعدی گفت: به سبب وقوع گرد و خاک در کشورهای همسایه و شمالی شدن جریانات از اواخر وقت امروز احتمال بروز پدیده گردو غبار و کاهش دید افقی در قسمت‌های شمالی خلیج فارس دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد متغیر به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده‌است.
مساعدی افزود: در این مدت ارتفاع موج در سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی متر گاهی بیش از ۲۴۰ سانتی متر پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا