تاکید فرماندار لاهیجان بر اجرای مصوبه منطقه ویژه اقتصادی


تاکید فرماندار لاهیجان بر اجرای مصوبه منطقه ویژه اقتصادی

لاهیجان - ایرنا - فرماندار لاهیجان با تاکید بر اهمیت اجرای مصوبه ی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در روستاهای ساحلی گفت: ظرفیت های بسیاری در بخش رودبنه شهرستان وجود دارد که می تواند نقش چشمگیری در توسعه و پیشرفت منطقه داشته باشد.

یونس محمودی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه بخشدار جدید بخش رودبنه شهرستان لاهیجان با بیان اینکه بخش رودبنه یکی از بخش های محوری و استراتژیک شهرستان لاهیجان است، اظهار داشت: ۹ کیلومتر نوار ساحلی شهرستان لاهیجان در این بخش قرار دارد.

وی تقویت اعتماد عمومی را یک سرمایه دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد این سرمایه ی اجتماعی مخدوش شود زیرا ترمیم آن به سختی امکان پذیر است.

فرماندار لاهیجان رصد و پایش امور سطح روستاها و انتقال آن به مسئولان شهرستان را جزو وظایف شوراها و دهیاران دانست و تاکید کرد: با پیگیری و نظارت باید مانع از ساخت و ساز غیر مجاز در سطح روستاها شد.

محمودی اجرای دقیق سیاست های عمومی را از وظایف فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران عنوان و تصریح کرد: شفافیت در بیان عملکرد، یکی از ارکان موفقیت مسئولان است.

وی، امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم را سه موئلفه ی مهم در مهمترین در رخداد بزرگ سیاسی سال آینده کشورمان دانست و تصریح کرد: باید تمام تلاش ما این باشد که عامل رفع نگرانی و دغدغه مردم باشیم.

محمودی در این جلسه تکریم و معارفه بخشدار جدید بخش رودبنه شهرستان لاهیجان اظهار کرد: تقدیر از افرادی که خدمتی را ارائه دادند، جزو وظایف همه ما در همه سطوح می باشد.

به گفته وی اینکه خدمت صادقانه همیشه ماندگار میماند و صفاتی که می تواند انسان را نسبت به سایر طبقات جامعه ممتاز کند، باید سرلوحه خدمتگزاران به مردم قرار گیرد.

گفتنی است در این آیین سیدعلی ذاکر نقیبی با سابقه ۱۵ سال خدمت در وزارت کشور که قبل از این مسوولیت ، مسوول دفتر فرمانداری لاهیجان و بخشداری مرکزی پارسیان را در سابقه خدمتی داشته است به عنوان بخشدار جدید رودبنه جایگزین سید محمد علوی شد.

بخش رودبنه لاهیجان شامل دو دهستان به نامهای رودبنه و شیرجو پشت می باشد . این بخش دارای ساحل زیبای دریا در روستاهای حسن بکنده ، سحرخیزمحله ، امیرآباد و جیرباغ می باشد .

از دیگر جاذبه های گردشگری این بخش می توان به تالاب بین المللی امیر کلایه اشاره کرد . این تالاب در دهستان شیرجوپشت بخش رودبنه واقع شده و دسترسی به آن در حال حاضر از طریق جاده کنارگذرچمخاله به کیاشهر امکان پذیر است .

یکی از ویژگی های منحصر به فرد تالاب امیر کلایه لاهیجان در مقایسه با دیگر تالاب های گیلان این است که این تالاب از محدود محیط های تالابی آب شیرین است که در یک کیلومتری دریا قرار دارد.

این تالاب همچنین زیستگاه 11 گونه انواع ماهیان نظیر سوف، حاجی ترخان، اسپله، اردک ماهی، کپور و گونه های دیگراست که در تنوع بخشی به این اکوسیستم آبی نقشی مؤثر دارند.

شهرستان ۱۶۷هزار نفری لاهیجان با جاذبه های گردشگری منحصربفرد طبیعی و گردشگری در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی رشت مرکز استان گیلان واقع است.

منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در سواحل سحرخیز محله لاهیجان قرار دارد و در سال ۱۳۸۹ به تصویب هیات دولت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)