بزرگداشت شاعران پیشکسوت و نکوداشت شاعران انقلابی در مشهد برگزار شد


بزرگداشت شاعران پیشکسوت و نکوداشت شاعران انقلابی در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- ویژه برنامه راویان بالندگی با حضور جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب فارسی و با تجلیل از 6 شاعر فقید درگذشته و 2 شاعر پیشکسوت و فعال شعر انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی روز پنجشنبه در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب کلمه است و هنر، ابزار و رسانه ای است که وحدت آفرین است و شاعران با هنر شعر خود، تکثرات را در ذیل پرچم انقلاب اسلامی گرد آوردند.
جعفر مروارید افزود: ذات هنر، گفت و گوست و شعر در واقع اتحاد میان ذات هنر و ذات انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی فرهنگی، هویت سرشت و گفت و گو محور است.
وی ادامه داد: این جلسه تنها تکریم شعر و شاعران نیست بلکه تکریم سرشت و هویت انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی برخاسته از فرهنگ و هنر و توجه به ارزشهای اصیل انسانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در مراسم گفت: اگر انقلاب اسلامی را معجزه قرن معاصر و نقطه ای برجسته در تاریخ اسلام بدانیم شاعران انقلابی نقشی موثر در این عرصه ایفا و با شعر خود شور و انگیزه و امید را در جامعه تلقین کردند.
حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: شعر انقلاب دارای سه برهه شعر شاعران قبل از انقلاب، شاعران گام اول انقلاب و شاعران گام دوم انقلاب است و شاعرانی که در این جلسه تجلیل شدند موثر در پیروزی انقلاب و گام اول انقلاب در ۴۰ سال اول پیروزی انقلاب هستند.
وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شعر ثروتی است که برای شاعر مسوولیت به همراه می‌آورد، شاعران انقلاب به عنوان راویان بالندگی انقلاب در جنگ حق و باطل جانب حق را برگزیدند و اهداف اصلی این انقلاب از جمله عدالت محوری، استکبار ستیزی، انسان سازی و حمایت از مستضعفان را فریاد زدند.
در این مراسم یاد و خاطره ذبیح الله صاحبکار، محمد قهرمان، حمید سبزواری، احمد کمال پور، علی باقرزاده و غلامرضا قدسی شاعران فقید و درگذشته استان گرامی داشته‌ شد و از محمد جواد غفورزاده (شفق) و محمد کاظم کاظمی شعرای پیشکسوت تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل