670 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری کرونا دریافت کردند


670 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری کرونا دریافت کردند

بروجرد - ایرنا - مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: 670 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری کرونا دریافت کرده اند و پیگیری‌ها برای پرداخت به مابقی افراد نیز در حال انجام است.

مسعود بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبعات ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار خسارت هایی را وارد کرد که با شیوع بیماری در کشور ۷۳۰ هزار نفر از بیمه شدگان شغل خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر مقرری دریافت کردند و ۶۲ هزار نفر با ۹۲ میلیارد تومان هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده اند که می طلبد پرداخت این تسهیلات تسریع شود.

بابایی اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه ۲۲۰ هزار نفر به دلیل کرونا بیکار شدند که ۱۱۰ هزار نفر مقرری دریافت کرده و در مجموع ۱۶۰ هزار نفر تعیین تکلیف شدند.

وی بیان کرد: ۱۱۴ هزار نفر با درخواست هایشان موافقت نشده که برای رفع نقص ارجاع داده شدند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به واحدهای مشکل دار تولیدی در کشور اضافه کرد: تا پایان آذر ماه یکهزار و ۲۱ واحد تولیدی مشکل دار با ۱۱۳ هزار و ۹۹۰ کارگر در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۱۸۰ واحد با ۳۵ هزار نفر شاغل واحدهای بحرانی هستند.

بابایی اظهار داشت: در لرستان ۳۲ واحد تولیدی مشکل دارند و ۲ واحد بحرانی شناسایی شد، که پیگیری ها برای رفع مشکل این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای تولیدی شرکت عظیم خودرو است که مشکلات این شرکت به گونه ای که واحد تعطیل شده و با توجه به این که ۱۵۰ نفر در آنجا مشغول به فعالیت هستند ولی تولیدی عملا صورت نمی گیرد و نگرانی وجود دارد که در صورت ادامه این روند منتهی به تعطیلی کامل واحد شود.

بابایی افزود: با توجه به پیگیری های استاندارلرستان ظرف یک هفته نتیجه نهایی از طریق استان به ما اعلام می شود و اگر قابلیت حل و فصل وجود داشته باشد در سطح استان انجام و اگر نیاز به اخذ مصوبه کشوری باشد از کانال استان اعلام کنند تا پیگیری شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اضافه کرد: شرکت سیلیکون متال یکی از شرکت های ویژه است و با توجه به درصد خلوص سیلیسی که دارد و این پتانسیل در شهرستان است، پیگیری هایی صورت گرفته که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته ولی الان ضرورت تزریق ۲۰۰ میلیارد بابت سرمایه ثابت و برای راه اندازی فاز اول نیاز است که با اعلام شرکت و تعیین بانک عامل در سطح ملی پیگیری می کنیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بروجرد به دعوت فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟