یخبندان شبانه و صبحگاهی در کردستان حاکم می‌شود


یخبندان شبانه و صبحگاهی در کردستان حاکم می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی در این استان سه روز آینده حاکم می‌شود.

علی پناهی روز پجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از عصر سه شنبه تا کنون در استان اظهار داشت: بتدریج از امشب تا صبح شنبه با خروج تدریجی شاخه اصلی سامانه بارشی، شاهد کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما و حاکم شدن سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی، بخصوص در مناطق شمالی و شرقی استان خواهیم بود.

وی در خصوص بارش‌های چند روز آینده در استان اضافه کرد: سامانه بارشی حال حاضر در سطح استان همچنان فعالیت خود را تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده به شکل پوشش ابر، مه، وزش باد گاها شدید، بارش باران و برف و در گردنه ها و ارتفاعات کولاک برف ادامه خواهد داد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: برای امروز پنجشنبه بارش ها عمدتا در مناطق غربی و بخش هایی از جنوب شرق استان رخ داده و برای فردا جمعه تا ظهر شنبه جو اغلب نقاط استان، نسبتاً پایدار می باشد و بجز بارش های پراکنده برف در شهرستان بانه بارش دیگری نخواهیم داشت.

وی افزود: از بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت یکشنبه سامانه بارشی تقویت شده که مجددا موجب بارش برف و باران (عمدتا برف) در سطح استان خواهد شد.

پناهی تاکید کرد: این بارش‌ها برای شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز و غرب دیواندره قابل توجه تر پیش بینی می‌شود؛ برای نیمه شرقی استان بارش ها از نظر مقدار قابل توجه نیست ولی شرایط زمستانه بر این مناطق نیز حاکم است.

وی گفت: با توجه به شکل گیری گردوخاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به سطح منطقه، از امروز تا روز شنبه، دید افقی و کیفیت هوا بخصوص در مناطق غربی استان کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، از عصر سه شنبه تا کنون بیشتر مناطق استان کردستان شاهد بارش باران و وزش شدید باد بود به طوریکه در ۴۸ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها در بانه با ۴۷ میلیمتر، سقز با ۴۵ میلیمتر و هزارکانیان دیواندره با ۳۰ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین در این مدت یشترین سرعت ثبت شده باد در ایستگاه قاملوی قروه با ۹۰ کیلومتر بوده و پس از آن در سروآباد با ۸۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک