بقای نفت آبادان با فروش ستاره‌ها؟!


بقای نفت آبادان با فروش ستاره‌ها؟!

باشگاه صنعت نفت آبادان برای بقا در ادامه لیگ برتر فوتبال کشور تصمیم به فروش ستاره های خود گرفته است.

این که بدون مهره اسمی و ستاره و بدون پول و بودجه بتوان در فوتبال کاری از پیش برد، تقریبا امری ناشدنی است اما صنعت نفت آبادان که با پورموسوی اهداف بزرگی در سر پرورانده است، در نیم فصل اول لیگ بیستم نشان داد که با تدبیر و درایت هم می توان با حداقل ها بهترین را رقم زد اما صنعت نفتی ها که از ابتدای فصل گریبان گیر مشکلات مالی فراوان بوده اند، حالا مجبورند برای ادامه حیات در نیم فصل دوم لیگ برتر اقدام به فروش ستاره هایی چون طالب ریکانی کنند.

به گزارش ایسنا، در چند سال اخیر مدیریت باشگاه صنعت نفت با دست خالی توانسته همیشه نفت را تیمی منسجم راهی لیگ برتر کند و علی رغم مشکلات مالی، نتایجی در حد بضاعت مالی کسب کرده است اما قضیه لیگ بیستم برای نفتی ها با تمام فصل های گذشته متفاوت است؛ صنعت نفت از ابتدای لیگ بیستم با جوانان و بازیکنانی که توسط پورموسوی مجددا احیا شده اند، درخشیده است و بی توجه به مسائل مالی، روزهای خوبی را با نتایج و بازی زیبا برای آبادانی ها و مردم خوزستان رقم زده اند و از مدعیان لیگ بیستم محسوب می شوند.

اما در حالی که پورموسوی در این روزها باید به فکر تقویت تیم برای نیم فصل دوم باشد تا روند خوب صنعت نفتی ها تداوم داشته باشد، با چالش جدیدی مواجه شده است و باشگاه برای ادامه حیات باید از بازیکنانی چون طالب ریکانی بگذرد و با فروش آن ها بتواند درآمدزایی کرده و حداقل های نیاز تیم برای نیم فصل دوم را تامین کند.

در حالی نفتی ها باید با فروش بازیکنان خوب خود به پول برسند که مشخص نیست مسئولان و نمایندگان این شهر که پیش از این وعده کمک و حمایت مالی داده بودند، قرار است چه زمانی پول را به صنعت نفت برسانند. نوش دارویی که الان به درد آبادانی ها می خورد، نه پس از فروپاشی تمام رویای مردم یک شهر فوتبالی.

تیم های نفتی همیشه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده اند و همین نیز مانعی در مسیر موفقیت این تیم ها است اما سوال است که چه می شود تنها نماینده مسجدسلیمان در مجلس می تواند از وزارت نفت پول تامین کند و پیش از آخرین بازی این تیم در نیم فصل اول لیگ بیستم، بخشی از مطالبات بازیکنان نفت پرداخت شود ولی سه نماینده آبادان در مجلس تاکنون موفق به این کار نشده اند؟ نفت آبادان برای این که دچار فروپاشی نشود، به تحقق ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته از سوی وزارت نفت که نماینده آبادان پیش از این عنوان کرده بود که به دنبال گرفتن این مبلغ هستند، نیاز مبرم دارد تا بتواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

باشگاه صنعت نفت که در این فصل، دچار همان مشکلات مالی همیشگی است، بر خلاف روند خوب و قابل تحسین اش، بیشترین ضرر و زیان را از نبود نقدینگی و حامی مالی متحمل شده است؛ آن هم وقتی انتظارات هواداران از نتایج فعلی بالا رفته و پولی هم نیست تا به این انتظارات در ادامه لیگ پاسخ مناسب داده شود.

مطالبه به حق این روزهای مردم آبادان و هواداران صنعت نفت از مسئولان استانی، نمایندگان آبادان و دست اندرکاران ورزش خوزستان، فراهم کردن شرایط مناسب مالی برای این تیم است تا تیمی که به سختی و در روزهای منتهی به آغاز لیگ بیستم بسته شد و توانست عملکردی فوق العاده و خیرکننده داشته باشد، به یکباره و به خاطر نبود حامی مالی و حمایت به موقع از سوی مسئولان و نمایندگان شهر، از هم پاشیده نشود. صنعت نفت روزهای بسیار سخت و بی پولی را می گذراند. روزهایی که اگر به داد آن نرسند، صنعت نفت از دست خواهد رفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟