باید پروژه های شهری پیوست فرهنگی داشته باشند


باید پروژه های شهری پیوست فرهنگی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در ساخت پروژه های شهری هیچ پیوست فرهنگی در نظر گرفته نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز ۳۰ بهمن در یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، در خصوص لزوم معرفی و ایجاد پیوست فرهنگی برای پروژه های شهری گفت: متاسفانه در ساخت پروژه های شهری هیچ پیوست فرهنگی در نظر گرفته نمی شود و لازم است که در این خصوص نظارت ها بیشتر شده و پیوست فرهنگی پروژه های بزرگ استان در شورای فرهنگ عمومی مورد تصویب و بررسی قرار گیرد چرا که در صورت نبود پیوست فرهنگی مناسب لطمات فرهنگی و اجتماعی غیرقابل جبرانی در استان ایجاد می شود.

امام جمعه ارومیه ضمن بیان اهمیت ماه رجب گفت: انسان مومن باید قدر این ماه را بیشتر دانسته و با تغییر در روش زندگی فردی و اجتماعی معنویت و عبودیت بیشتری در زندگی خود ایجاد کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سیاست های جمعیتی کشور تأکید کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با مکاتبه با نمایندگان استان طرح سیاست های تشویقی در خصوص فرزندآوری را به مجلس جهت بررسی و تصویب ارجاع دهد.

حجت الاسلام قریشی در ادامه به بیان اهمیت تقویت کمیته فضای مجازی استان پرداخت و افزود: باید در خصوص کمیته فضای مجازی استان کار جهادی صورت گرفته و اعضای این کمیته باید فعالتر از قبل شود چرا که بخاطر شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی و کسب و کارها در این فضا رونق بسیاری گرفته است که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد تا مسائل خلاف اخلاق و فرهنگ در این فضا بیشتر نشود.

وی در ادامه به بیان اهمیت پرهیز از اسراف و اشرافی گری پرداخت و گفت: مسئولین باید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی مردم را به پرهیز از اسراف و دوری از اشرافی گری و ترغیب به قناعت دعوت کنند و لازمه این امر آن است که مسئولین خود به این مسائل پایبند بوده و خلق و خوی ساده زیستی را در زندگی شخصی و اداری رعایت نمایند.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: مسئولین اگر اهل ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی باشند مردم از آن ها الگو خواهند گرفت و روحیه ساده زیستی در جامعه نهادینه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر