ژنرال سابق صهیونیست: موشک‌ نقطه‌زن حزب‌الله برای فرو بردن اسرائیل در تاریکی کافی است


یک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به قدرت موشکی جنبش حزب‌الله لبنان تصریح کرد که موشک‌های نقطه‌زن این جنبش برای فرو بردن تمام خاک فلسطین اشغالی به مدت یک سال در حالت خاموشی کافی است.

ژنرال سابق صهیونیست: موشک‌ نقطه‌زن حزب‌الله برای فرو بردن اسرائیل در تاریکی کافی است

به گزارش راهبرد معاصر «اسحاق بریک» ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی در گفت‌و‌گو با کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به قدرت موشکی جنبش حزب‌الله لبنان پرداخت.

به گزارش وبگاه «الاعلام الحربی المرکزی»، اسحاق بریک در این خصوص گفت که «اسرائیل» با ۱۵۰ هزار موشک حز‌ب‌الله با یک تهدید موجودیتی مواجه است؛ موشک‌هایی که صدها فروند از آنها نقطه‌زن هستند و آن تعداد نیز که نقطه‌زن نیستند می‌توانند ده ها کیلوگرم مواد منفجره با خود حمل کنند.

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه موشک‌های حزب‌الله قادر هستند به هر نقطه از فلسطین اشغالی برسند، این موضوع را یک فجیع خواند و تأکید کرد که حتی اگر حزب‌الله چند صد فروند از این موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار داشته باشد، همین تعداد نیز برای فرو بردن تمام فلسطین اشغالی در تاریکی آن هم به مدت یک سال کفایت می‌کند.

این ژنرال صهیونیست در این خصوص توضیح داد: «تنها [شلیک] سه یا چهار موشک نقطه‌زن به سمت نیروگاه برق کافی است که اسرائیل نتواند برق تولید کند. اینجا صحبت از کابلی نیست که سوخته شود و بتوان آن را تعویض کرد بلکه صحبت از یک نیروگاه برق است که باید دوباره ساخته شود. این موضوع درباره آب نیز صدق می‌کند».

اسحاق بریک ادامه داد: «اگر اسرائیل تصمیم بگیرد که ابزارهای دفاعی خود مثل گنبد آهنین، عصای جادو (سامانه ضدموشکی) و دیگر سامانه‌ها را در نقاط راهبردی مانند نیروگاه‌های برق و مخازن گاز متمرکز کند، در جبهه داخلی بی‌دفاع خواهد بود».

این مقام سابق صهیونیست همچنین تأکید کرد که تل‌آویو اکنون در وضعیتی قرار دارد که باید اکنون درباره اینکه از چه چیزی دفاع کند، تصمیم بگیرد؛ از ساکنان فلسطین اشغالی یا نقاط راهبردی که در این صورت نیز تنها قادر خواهد بود مدت زمان محدودی به مقابله ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، اسحاق بریک گفت: «سناریویی که در نهاد امنیتی [رژیم صهیونیستی] آن صحبت می‌شود، ۳۰۰۰ موشک در روز است».

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !