چهارمین خانه امداد تهران در محله اتابک راه‌اندازی شد


چهارمین خانه امداد تهران در محله اتابک راه‌اندازی شد

تهران - ایرنا - چهارمین خانه امداد در راستای فقرزدایی و رسیدگی به حال خانواده‌های نیازمند در محله اتابک منطقه 15 تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش عصر روز پنجشنبه ایرنا، آیین افتتاح خانه امداد محله اتابک عصر امروز با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید ابوالفضل پرپنجی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در سرای محله اتابک به بهره برداری رسید.

آقامحمدی در این آیین با بیان اینکه برای ادامه دار شدن اقدامات خیرخواهانه باید بانک زمان ترسیم کنیم، اظهار کرد: این اقدام می تواند از ظرفیت های موجود بیشترین بهره را برای ما به ارمغان آورد چرا که در این مراکز خیرخواهانه مبححث آموزش، فرهنگی، فنی و حرفه ای را به مخاطبان آموزش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه باید به ساختار محلات محروم و آسیب پذیر توجه به سزایی داشت خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکلات باید آنها را شناسی کرد تا گام های اساسی و قوی برای آنها برداشته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مهم ترین هدف ما در این اقدام تقویت عزت نفس برای این اقشار آسیب پذیر است که مشکلات آنان را از طریق شهرداران محله (رابطان خیرخواهی) برطرف خواهیم کرد.

به گفته وی، در حال حاضر به ترتیب ۵۶، ۵۷ و ۴۱ شهردار در دروازه غار، شوش و امامزاده یحیی در نظر گرفته شده است تا نیازهای محرومان را از طریق دستگاههای متولی برطرف کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه در رابطه با رسیدگی به محلات ۲ فاکتور از جمله حاشیه نشینی و بخش فرسوده را با هماهنگی دستگاهها برطرف خواهیم کرد، افزود: هم اینک خانه هلال در دروازه غار توسط هلال احمر، خانه احسان در محله شوش توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، خانه بهزیست در باغ آذری توسط بهزیستی، خانه وقف در امامزاده قاسم توسط اداره اوقاف و خانه امداد در محله اتابک توسط کمیته امداد استان تهران راه اندازی شده است.

وی گفت: هم اینک طبق بررسی ها ۲هزار و ۲۰محله محروم در کشور شناسایی شده که با همکاری دستگاهی مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.

چهارمین خانه امداد تهران در محله اتابک راه‌اندازی شد

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این آیین با اشاره به اینکه خانه های خیری نقطه عطف هدایتگری برای رسیدگی به حال محرومان است افزود: درصدد هستیم تا با بررسی و توانمند سازی بتوانیم مشکلات اشتغالزایی، آموزشی، بهداشتی و مسکن اقشار آسیب پذیر را بهتر رسیدگی کنیم.

پرپنجی تاکید کرد: با جمع آوری اطلاعات لازم و سرشماری ها موجود بتوان اقدامات خیرخواهانه خود را در این مناطق آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این راستا با نیازسنجی توانستیم ۱۳۰تبلت را برای دانش آموزان محله هرندی فراهم کنیم تا این محصلان از تحصیل خود در ایام کرونا دور نمانند.

به گزارش ایرنا، امروز نیز خانه امداد محله شیوا و جوادیه در منطقه ۱۴ تهران نیز با حضور مسئولان متولی به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس