نگاهی بر اخبار مناطق؛ اجرای طرح انضباط اجتماعی در بازار افسریه تهران


نگاهی بر اخبار مناطق؛ اجرای طرح انضباط اجتماعی در بازار افسریه تهران

تهران - ایرنا - شهردار منطقه 15 تهران گفت: طرح انضباط اجتماعی معابر و خیابانهای اصلی در محله افسریه با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی آغاز شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وحیدرضا انارکی محمدی افزود: با اطلاع رسانی همگانی، همکاری نیروی انتظامی، مشارکت شهروندان و ساکنین و کسبه افسریه، شورایاری وهیأت امنای کسبه بیست متری افسریه ساماندهی معابر و خیابان های اصلی این محله آغاز شده است.

محمدی با اعلام اینکه در این طرح با همکاری کسبه سدمعبر پیاده روها جمع آوری شده است، افزود: طرح انضباط اجتماعی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به اجرا در می آید تا در روزهای پایانی سال شهروندان بتوانند به راحتی از پیاده روها استفاده کنند.

وی ادامه داد: سد معبر وانتی ها نیز با همکاری این صنف از خیابان های اصلی جمع آوری شده است تا معابر برای امداد رسانی و ترافیک روان محلی فراهم باشد.

شهردار منطقه به ساماندهی زنان سرپرست خانوار که از طریق بساط گستری ارتزاق دارند، نیز اشاره کرد و ادامه داد: با مراجعه این قشر آسیب پذیر و هماهنگی با شرکت ساماندهی و امور بانوان این دسته از شهروندان نیز در بازارهای روز منطقه می توانند مشغول به کار شوند تا در محیطی امن و مناسب به کاسبی بپردازند.

محمدی با تقدیر از همکاری همه جانبه شهروندان، کسبه و هیات امنا و شورایاری محله اظهار امیدواری کرد این اقدام در محله افسریه نهادینه شود تا بازار بزرگ جنوب شرق تهران بتواند خدمات مناسبی به مشتریان و ساکنان قدیمی خود ارائه دهد.

طرح مدرسه کانون محله در منطقه۱۳ افتتاح شد

مجتبی شکری شهردار منطقه۱۳ تهران، گفت: نظر به رویکرد و اهداف تدوینی شهردار منطقه۱۳ در بهره گیری از ظرفیت های عمومی و ایمن محلات در خدمات رسانی به شهروندان و به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳، طرح "مدرسه کانون محله" در محله زاهد گیلانی در دبیرستان دخترانه سمیه ناحیه یک افتتاح شد.

این مسئول با اشاره به کمبود سرانه های فرهنگی، ورزشی در محلات این منطقه افزود: در این طرح سعی داریم با همکاری شورایاری محله و با تعامل با آموزش و پرورش ضمن بهره گیری از فضای ایمن مدارس برای استفاده شهروندان، اتفاق خوبی را برا ی رفع این مسئله در محلات رقم بزنیم.

وی با اشاره به تعطیلی اماکن فرهنگی و ورزشی در ایام شیوع کرونا اضافه کرد: اجرای این طرح فرصت مناسبی برای بهره مندی شهروندان از خدمات فرهنگی، ورزشی، آموزشی، در شرایط کنونی ایجاد کرده است.

شکری خاطرنشان کرد: در این طرح شهرداری منطقه آمادگی دارد با در اختیار گرفتن فضای مدارس،این اماکن را به امکانات ورزشی تجهیز و به مسائل عمرانی، فضای سبز، آنها رسیدگی کند.

وی ابراز امیدواری کرد با پیشبرد طرح مدرسه کانون محله، بتوانیم این طرح را با همکاری شورایاری محلات به سایر سازمان ها تسری داده و از ظرفیت های عمومی در جهت خدمت به شهروندان استفاده کنیم.

شکری ادامه داد : با شناسایی دانش آموزان کنکوری کم برخوردار محلات در نظر داریم با همکاری آموزش و پرورش و سرای محلات امکانات لازم را برای تحصیل این عزیزان فراهم کنیم.

احداث اولین پارک ترافیک منطقه ۷ در بوستان آزادگان

سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ از احداث اولین پارک ترافیک این منطقه در بوستان آزادگان با هدف آموزش صحیح کودکان با قوانین ترافیکی خبر داد.

وی افزود: عملیات ساخت پارک ترافیک در بوستان آزادگان واقع در ضلع جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده و پیش بینی می شود تا اوایل سال ۱۴۰۰ نیز به اتمام برسد.

این مسئول عنوان کرد: ساختمان آموزشی به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع، پل عابرپیاده، مسیر دوچرخه، تقاطع زمان دار، مسیر یکطرفه، سه راه، چهارراه و مسیر دوطرفه، ایستگاه حمل و نقل عمومی و المان ها و تجهیزات ترافیکی رایج از جمله امکانات پیش بینی شده در این پارک خواهد بود.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه آموزش ایمنی ترافیک بدون تردید یکی از مؤثرترین روش تغییر الگوهای رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک است، خاطرنشان کرد: در بین گروه‌های مختلف آسیب‌پذیر در محیط ترافیک، کودکان و نوجوانان به لحاظ عدم برخورداری کافی از دانش ایمنی عبور و مرور در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان و نوجوانان در محیط واقعی همواره همراه با بروز خطرات احتمالی برای آنها است، تصریح کرد: کودکان می توانند در قالب تفریح و بازی آموزش ها و قوانین لازم را آموزش ببینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد