لاریجانی درگذشت آیت‌الله حاج سید رضی علوی را تسلیت گفت


لاریجانی درگذشت آیت‌الله حاج سید رضی علوی را تسلیت گفت

تهران-ایرنا- مشاور رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت آیت الله حاج سید رضی علوی، پدر وزیر اطلاعات را تسلیت گفت.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، علی لاریجانی در پی درگذشت آیت الله حاج سید رضی علوی، از علمای سرشناس استان فارس و پدر وزیر اطلاعات در پیام تسلیتی، این ضایعه را به حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، روحانیت، حوزه های علمیه و مردم شریف استان فارس تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: رحلت ابوی مکرمتان، عالم پارسا و مجاهد، حضرت آیت الله آقای حاج سید رضی علوی رضوان الله تعالی علیه موجب تالم و تاثر گردید. آن عالم بزرگوار، سالیان متمادی به نشر معارف اسلامی اهتمام وافر داشتند و همه عمر پر برکت خود را در راه تهذیب و ترویج علوم دینی سپری کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام تصریح کرد: اینجانب این ضایعه را به حوزه های علمیه و روحانیت معظم به ویژه جنابعالی، سایر اعضای بیت مکرم، دوستدران و ارادتمندان آن عالم ربانی و عموم مردم شریف استان فارس تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر و اجر مسالت دارم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) نیز در پیامی نوشت: درگذشت والد ماجدتان آیت الله سید رضی علوی رحمت الله علیه را خدمت جنابعالی و بیت مکرم تسلیت عرض می نمایم. خدای متعال آن فقید سعید را مشمول غفران واسع خویش گرداند و به همه بازماندگان صبر و اجر عنایت دارد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پیامی نوشت: خبر رحلت والد مکرم «حضرت آیت الله حاج سید رضی علوی» طاب ثراه موجب تاثر و تالم شد. این عالم جلیل القدر علاوه بر اینکه از پیشگامان نهضت اسلامی و انقلاب بود با بهره گیری از معارف علمای بزرگ دینی، سال‌های متمادی عمر خود را نیز صرف تبیین و ترویج معارف اسلامی کرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز این ضایعه را تسلیت گفت و نوشت: فقدان آن عالم پرهیزگار را به جنابعالی و بیت آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ربوبی برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای شما و سایر بازماندگان صبر و اجر مسئلت می کنم.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در پیامی تاکید کرد: بدینوسیله مصیبت رحلت والد مکرم، حضرت آیت الله آقای حاج سید رضی علوی (رضوان‌الله تعالی علیه) را محضر حضرتعالی و خاندان معزز تسلیت عرض نموده از پیشگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رضوان الهی و برای حضرتعالی و بیت شریف ایشان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز نوشت: خبر درگذشت پدر بزرگوارتان فقیه عالیقدر و عالم پارسا حضرت آیت الله سید رضی علوی موجب تأسف و تأثر فراوان شد. اینجانب این ضایعه بزرگ را به جنابعالی، بیت شریف و معزای علوی، بستگان و دوستداران ایشان صمیمانه تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عالم گرانقدر رحمت و رضوان واسعه الهی و همجواری با اولیاالله و برای بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی نیز طی پیامی خطاب به وزیر اطلاعات نوشت: درگذشت پدر بزرگوارتان، عالم و عارف بزرگوار مرحوم آیت‌الله سید رضی علوی، موجب تالم و تاثر اینجانب شد. این مصیبت را به جنابعالی تسلیت و تعزیت می‌گویم و از پروردگار متعال برای بازماندگان معزی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. خداوند منان روح آن فقید وارسته را با مولایشان امیرالمومنین(ع) محشور و به جنابعالی طول عمر باعزت عنایت فرماید.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز در پیامی خطاب به وزیر اطلاعات نوشت: درگذشت ابوی گرامیتان، عالم جلیل‌القدر آیت‌الله سید رضی علوی را به حضرتعالی و خانواده محترم تسلیت می‌گویم. از درگاه خداوند متعال برای آن فقید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

سیدضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز تاکید کرد: سلام علیکم، خبر درگذشت والد بزرگوارتان عالم پارسا و مردمی حضرت آیت الله حاج سید رضی علوی (ره) موجب تاثر و تالم گردید. عالم بزرگواری که عمر با برکت خود را در ترویج و نشر معارف نورانی اسلام و اهل بیت (ع) سپری کرد و با اخلاق حسنه و روحیه مردمی ملجا و پناهگاه مخاطبین بود.

در این پیام آمده است: این جانب مصیبت فقدان آن عالم جلیل القدر را به مردم شریف و متدین استان فارس و لامرد، جامعه روحانیت، حوزه های علمیه، بویژه به حضرتعالی و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می گویم.

آیت الله سید رضی علوی پدر وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و عضو مجلس خبرگان رهبری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق