عشایر شادگان از برگزاری مجالس جشن و عزاداری اجتناب کنند


عشایر شادگان از برگزاری مجالس جشن و عزاداری اجتناب کنند

آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان همراهی شیوخ و سران عشایر برای کنترل فراگیری ویروس کرونا در شادگان را خواستار شد و گفت: سران عشایر در رابطه با ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی، ترحیم  و هرگونه  اجتماع در شهرستان شادگان همراهی بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا شکرالله سلمان زاده پنجشنبه شب در نشست شیوخ شادگان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: شیوخ و سران عشایر باید از برگزاری هر گونه اجتماع و مراسم اجتناب کنند تا بتوان بیماری کووید ۱۹ را در این شهرستان کنترل کرد.

وی همچنین افزود:بیشترین میزان تست کرونا در شهرستان شادگان از افراد مشکوک گرفته می‌شود که این میزان بیشترین تست گرفته شده در یک شهرستان به شمار می رود. از ۲۵۰ نمونه گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان شادگان شناسایی شد که بیانگر آمار رو به افزایش مبتلایان است.

سلمان‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس جهش یافته کرونا در جنوب غرب خوزستان در حال فراگیری است تمامی بیمارستان‌های منطقه بخصوص بیمارستان شادگان باید برای بستری بیماران آماده باشند.

سرپرست فرمانداری و رئیس شورای تامین شهرستان شادگان نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است و در این راستا بزرگان عشایر و سران طوایف در شهرستان در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه مقابله با کرونا در مقطع کنونی نقش مهمی دارند.

امید صبری پور در ادامه با بیان اینکه از شیوخ و سران عشایر انتظار می رود در زمینه کنترل شیوع کرونا همراهی بیشتری داشته باشند گفت: مقابله با گسترش این ویروس در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان شادگان نیازمند عزم جدی و راسخ است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»