دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم


دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

ستاره ایرانی پورتو روایت جالبی از اتفاقات روز بازی با یوونتوس عنوان کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی ۲۴ ساعت پس از خاطره‌سازی در لیگ قهرمانان اروپا و گل به یاد ماندنی که مقابل یوونتوس به ثمر رساند و موجب برتری پورتو برابر یاران کریستیانو رونالدو شد، گفت‌وگویی تصویری با برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش انجام داد که مشروح صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

* خوشحالی مردم موجب افتخارم است

ابتدا باید از تمام مردم کشورم که با پیام‌های خود موجب دلگرمی و غرور من شدند، تشکر کنم. همین که توانستم حتی برای دقایقی لبخند را روی لب آنها بیاورم، خوشحال هستم و موجب افتخارم است.

* آرزو می‌کنم در لیگ قهرمانان بازی کنید

آرزو می‌کنم تمام فوتبالیست‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان شرکت کنند. نمی‌گویم این بازی‌ها در حد جام جهانی مهم است ولی رقابت خیلی با اهمیتی است که آرزو دارم تمام جوانان ایرانی در این شرایط باشند و موجب سرافرازی ایران عزیز شوند.

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* حس من قابل وصف نیست

حس خوبی داشت که برای اولین بار در لیگ قهرمانان در ترکیب تیمم قرار گرفتم و موجب غرورم بود. اینکه بگویم استرس نداشتم، درست نیست. خدا را شکر توانستم خودم را خیلی خوب کنترل کنم و با یک بازی خیلی خوب از تیم پورتو توانستیم یوونتوس را ببریم. حس خیلی خوبی داشت که قابل وصف نیست.

* آجرها را گرفتم و برای خودم خانه ساختم

خیلی کار سختی است. دیشب و قبل از بازی با یووه، برادرم یک ویدئوی انگیزشی برای من فرستاد ولی خیلی زود پاک کرد. گفت نمی‌دانستم مسائل انگیزشی روی تو جواب نمی‌دهد و خودت انگیزه داری. هیچ وقت ویدئوها یا اینکه مثلا بخواهم خودم را با یک نفر وارد چالش کنم، جذابیت خاصی برای من ندارد و همیشه این اتفاق سریع از ذهنم پاک می‌شود. سعی می‌کنم آجرهایی که به سمتم پرتاب می‌شود را بگیرم و برای خودم خانه بسازم. از نظر من یک فوتبالیست اگر می‌خواهد کامل شود، باید همه این‌ها را داشته باشد که آجرها را روی هم بگذارد تا یک خانه برای خودش بسازد.

* زمان ورود به باشگاه پورتو

زمانی که من به باشگاه پورتو رسیدم و قرارداد بستم، شرایط ویژه‌ای بود. ابتدا که وارد یک باشگاه بزرگ می‌شوید، سخت است که با شرایط باشگاه، مربیان، بازیکنان و نوع تمرینات هماهنگ شوید. من خیلی زود توانستم خودم را با شرایط موجود وفق دهم ولی زمان می‌بُرد تا مربی به من اعتماد کند. کونسیسائو سه، چهار سال است با این بازیکنان نتیجه می‌گیرد و چندین قهرمانی جام حذفی، سوپر کاپ و دو قهرمانی در لیگ برتر پرتغال گرفته است. نمی توانست یک بازیکن را خیلی زود وارد تیم کرده و به او اعتماد کند چون یک سری بازیکنان از قبل بودند که به آنها اعتماد داشت و این مسئله کارم را سخت می‌کرد.

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* با آه و ناله به این جایگاه نمی‌رسیدم

من با تمرین زیاد و تلاش بسیار زیاد باید به جایگاهم می‌رسیدم و با آه و ناله کردن به خواسته‌ام دست پیدا نمی‌کردم. منتظر فرصت بودم و خدا را شکر از زمانی که به ترکیب رسیدم، طوری تمرین و بازی کردم که جایگاهم را به کسی ندادم. امیدوار هستم این روند ادامه داشته باشد و بتوانم با گل‌ها، پنالتی‌ها و هر اتفاقی که با برد پورتو همراه می‌شود، لبخند را روی لب مردم کشورم بیاورم چون این اتفاق برای من ارزشمند است و می‌توانم از این حس خوب انرژی بگیرم.

* به بازیکنان بزرگ نگاه نمی‌کنم

وقتی با بازیکنان بزرگ روبرو می‌شوم، سعی نمی‌کنم خیلی به آنها نگاه کنم یا اینکه محو آنها شوم. مدل من طوری است که دوست دارم خودم به جایی برسم تا یک سری بازیکن من را ببینند. مدلم این است که دوست ندارم کسی را ببینم. آدم از خود راضی نیستم ولی دوست دارم خودم به آن جایگاه برسم؛ بخاطر همین به بازیکنان حریف توجهی ندارم. رونالدو و دیگران جزو بزرگان فوتبال هستند و افتخار است کنارشان بایستم ولی شخصیتم طوری است تا زمانی که خودم به آن جایگاه نرسم، محو آن نمی‌شوم.

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* خواب شیرین طارمی

ظهر روز بازی، نمی‌خواستم بخوابم چون شب قبل از مسابقه خوب خوابیده بودم و به موقع بلند شدم. نمی‌دانم چرا به یکباره ظهر روز بازی نیم ساعت خوابم برد ولی در همان حین و با اینکه هیچ تصویری ندیدم، اما یک فکری به من خطور کرد که چه می‌شود خیلی زود گل بزنی. نمی‌گویم دقیقه یک، دو یا پنج ولی این فکر به ذهنم آمد که چطور می‌شود زود گل بزنی. آن لحظه، یک‌طور حس بود که در خواب می‌خندیدم. موقعی هم که بلند شدم، به خودم گفتم چه فکرهایی می‌کنم! ظهر روز بود این اتفاق برای من افتاد؛ یعنی در ذهنم چنین چیزی خطور کرد. معمولا بازیکنان وقتی به مسابقه پیش روی خود فکر می‌کنند، تا دقیقه ۵ سه گل به حریف می‌زنند(با خنده) ولی من تصویرسازی نمی‌کنم و در شرایط بازی قرار می‌گیرم. وقتی از خواب بلند شدم، حس خیلی خوبی بود که در من به وجود آمد.


* حس بعد از گل به یوونتوس

موقعی که گل زدم، انگار دنیا دور سرم می‌چرخید. گفتم آن فکر را کردم و حالا اینطور شد. اصلا نمی‌دانستم چطور شده و فقط گفتم «خدایا شکرت». هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم و حتی جواب بازیکنان را بدهم. گفتم من چه چیزی می‌خواستم و چه شد. چه کسی در خواب به من گفت زود گل می‌زنید؟ فقط گفتم خدایا شکرت.

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* رونالدو خودش را عقب انداخت و پنالتی نبود

فکر نمی‌کنم برخورد آخر مسابقه پنالتی باشد چون قبل از آن برخورد، رونالدو بدنش رو به عقب بود، در حال افتادن قرار داشت و بعد از آن برخورد انجام شد. داور هم اصلا سمت VAR نرفت و سریع سوت را زد چون صحنه را دیده بود. قبل از این برخورد، رونالدو در حال از دست دادن تعادل‌اش بود و به همین دلیل فکر نمی‌کنم پنالتی باشد.

* پیراهن امضاء شده رونالدو به من رسید

فکر می‌کنم ۳۰-۲۰ بازیکن به په‌په گفته بودند پیراهن رونالدو را بیاورد. بعد از بازی دیدم په‌په با دو پلاستیک آمده بود و به بازیکنانی که گفته بودند لباس رونالدو را می‌خواهند، پیراهن‌ها را می‌داد. من هم از قبل به او گفته بودم که آخرین پیراهن با امضای رونالدو به من رسید، اما په‌په به من گفت که مهدی یادم رفت برای تو بگیرم. من به په‌په گفتم این پیراهن را تا زمان بازی برگشت در تورین نگه‌دار و من در آنجا لباس را از تو می‌گیرم، اما په‌په اصرار داشت که آن را بگیرم. په‌په خیلی خیلی آدم خوبی است. با او صحبت کردم و گفتم بازی برگشت یادت می‌آورم تا پیراهن را از تو بگیرم.

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* په‌په مهربان‌ترین بازیکن است!

په‌په اصلا خشن نیست. شخصیت او در زمین فوتبال با بیرون زمین تا آسمان متفاوت است. به جرات می‌توانم بگویم په‌په جزو ۶-۵ انسان خوب روی زمین در بین فوتبالیست‌هایی است که دیده‌ام.

* خیلی‌ها می‌گفتند یوونتوس می‌برد

هیچ چیز در فوتبال غیرممکن نیست. دیشب خیلی‌ها می‌گفتند یووه شما را می‌برد؛ حتی دوستانم می‌گفتند از خط وسط زمین آن طرف‌تر نمی‌روید، اما من تا بعد از بازی هیچ چیز نگفتم و نتیجه را هم دیدید!

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* امید به قهرمانی در پرتغال

کار خیلی سختی در لیگ پرتغال داریم ولی به نظرم می‌شود اختلاف امتیازی با اسپورتینگ صدرنشین را جبران کرد. شرایط لیگ پرتغال طوری نیست که نشود این اختلاف را جبران کرد. طبق شرایطی که ما و اسپورتینگ داریم، به نظرم صدرنشینی غیر ممکن نیست. شرایط آنها خوب است ولی فکر نمی‌کنم تا آخر فصل این روند را ادامه دهند و مثل پارسال که بنفیکا هشت امتیاز بالاتر بود ولی پورتو با اختلاف ۸ امتیازی قهرمان شد، امسال هم می‌توانیم قهرمان شویم.

* پیشنهادی در زمستان نداشتم

در این مدت پیشنهاد خاصی نداشتم چون نقل و انتقالات زمستانی به آن صورت جدی نیست، باشگاه‌های دیگر هم پیگیری نمی‌کنند و فقط به دنبال صحبت برای عقد قرارداد در پایان فصل هستند. من هم بخاطر اینکه نیمی از بازی‌ها را از دست داده بودم، وسط راه به پورتو اضافه شدم و توانستم خوب کار کنم، یک مقدار زمان نیاز دارد تا این اتفاقات بیفتد(پیشنهاد داشته باشم) ولی شاید در آینده این اتفاق بیفتد. فعلا در پورتو شرایطم خوب است و از حضور در این تیم رضایت دارم و خوشحال هستم؛ امیدوارم این روند را تا پایان فصل ادامه دهم.

دنیا دور سرم می‌چرخید و جواب هیچ‌کسی را نمی‌دادم؛/ طارمی: پیراهن رونالدو را در تورین می‌گیرم

* از تمام مردم تشکر می‌کنم

از تک تک مردم که لطف زیادی به من داشتند و با پیام‌های خود به من تبریک گفتم، تشکر می‌کنم. از دوستانی که نتوانستم جواب‌شان را بدهم نیز عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم از من ناراحت نباشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان