گلخانه‌ سطح تولید و اشتغال بخش کشاورزی قم را افزایش می‌دهد


گلخانه‌ سطح تولید و اشتغال بخش کشاورزی قم را افزایش می‌دهد

قم - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: اجرای کردن برنامه‌های راهبرد تغییر الگوی کشت و گسترش گلخانه‌های استان که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته، موجب افزایش سطح تولید محصولات و اشتغال در بخش کشاورزی قم می‌شود.

عباس پورمیدانی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم در سال جهش تولید، تقویت سطح گلخانه‌های استان است که در همین راستا صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات برای متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش، در زمان کوتاه‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در قم علاوه بر آن‌که موجب کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان می‌شود، با ایجاد شرایط مدیریت‌شده در زمان رشد گیاهان مقابل تنش‌های محیطی، سطح تولید محصولات کشاورزی قم را در حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ مطلوب گلخانه‌داری در اشتغالزایی، ادامه داد: ایجاد گلخانه‌ها در مناطق مختلف استان، فرصت خوبی برای اشتغال و کسب درآمد پایدار فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و علاقه‌مندان به این کار را فراهم آورده است.

پورمیدانی گفت: راه‌اندازی گلخانه‌های استاندارد در استان، زمینه تولید انواع محصولات گلخانه‌ای با کیفیت و بازار فروش مناسب برای آن را فراهم آورده است که این موضوع نقش مهمی در افزایش درآمدزایی کشاورزان دارد.

وی بیان کرد: کشاورزی قم طی ‌سال‌های اخیر مسیر تحول و عبور از روش‌های سنتی را طی ‌می‌کند و در این راستا گسترش گلخانه‌ها و توسعه سطح کشت‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان تاثیر بسیاری در موفقیت این راهبرد دارد.

گفتنی است در راستای عمل به شعار جهش تولید،‌ طی سال جاری ۲۰ هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد شده است؛ همچنین برای ایجاد ۱۲۰ هکتار گلخانه در استان نیز مجوز و پروانه‌های لازم صادر شده‌است که با تامین اعتبارات لازم توسعه چشمگیر در این بخش مهم اقتصادی محقق خواهد شد.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403