کارآفرینی با مصنوعات رزینی در کمیته امداد قم


کارآفرینی با مصنوعات رزینی در کمیته امداد قم

با افتتاح کارگاه آموزشی تولید مصنوعات رزینی در کمیته امداد استان قم، زنان سرپرست خانوار این نهاد مهارت‌های این رشته صنایع دستی و هنری را می‌آموزند.

مهرداد مصلح با اشاره به اینکه طرح راهبری شغلی تولید مصنوعات رزینی در این نهاد ویژه زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود، گفت: از مزایای این طرح، اشتغال پایدار و سودآور خانگی برای آن دسته از مددجویانی است که توان و شرایط کار در خارج از منزل را ندارند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم، شناسایی راهبر شغلی این رشته را در سال جاری یادآور شد و افزود: پس از عقد تفاهم‌نامه با راهبر شغلی این رشته، ۱۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شناسایی و برای آموزش معرفی شدند.

مصلح با بیان اینکه برای افراد حاضر در این دوره، پس از گذراندن ۲۰ ساعت آموزش، گواهینامه شرکت در دوره آموزشی تولید مصنوعات رزینی صادر می شود، تصریح کرد: این متقاضیان، جهت اخذ تسهیلات با ضمانت آسان به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت معرفی می شوند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این افراد پس از اخذ تسهیلات اشتغال با کمک راهبر شغلی تجهیزات و مواد اولیه را تهیه می‌کنند، تأکید کرد: راهبر شغلی، نه تنها در تولید این مصنوعات، مجری طرح را کمک می کند بلکه در فروش محصولات آنها نیز نقش مؤثری ایفا می کند.

وی استقبال مددجویان، از این رشته صنایع دستی و هنری را خاطر نشان و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در منزل مسکونی خود به تولید این مصنوعات اشتغال دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته از اشعار سعدی