طرح ساختار قامتی در همدان اجرا شد


طرح ساختار قامتی در همدان اجرا شد

همدان- ایرنا- رییس کمیته آموزش هیات ورزش‌های همگانی همدان گفت: مرحله نخست طرح ساختار قامتی وزارت ورزش و جوانان کشور با برگزاری دوره آموزشی برای 60 مربی در همدان اجرا شد.

علیرضا نوروزی روز جمعه در پایان برگزاری این دوره در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح مربیان رشته‌های ورزشی آمادگی جسمانی و پیلاتس زیر نظر مدرسان دانش افزایی شدند.

وی اضافه کرد: طبق برش استانی معاونت ورزش بانوان‌ و نظر کارشناسان حوزه نظارت و ارزیابی برای اجرای این ‌طرح‌ در استان همدان ۶۰ مربی در نظر گرفته شده و بر همین اساس مربیان آمادگی جسمانی پیلاتس با توجه به سهمی که در اختیار استان قرار داده شده است معرفی می‌شوند.

نوروزی افزود: در مرحله دوم این طرح مربیان آموزش دیده برای غربالگری به روستاهای سطح استان همدان اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی ناهنجاری‌های اکتسابی، عضلانی و اسکلتی زنان روستایی و ارائه آموزش‌های لازم به منظور بهبود وضعیت استاندارد قامتی و اسکلت آنان است.

رییس کمیته آموزش هیات ورزش‌های همگانی همدان یادآور شد: فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور مجری این طرح است که در استان‌ها نیز زیر نظر هیات‌های همگانی برگزار می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در این طرح‌اندازه‌گیری وضعیت درست اندام فوقانی و ساختار قامتی (اسکلتی) در راستای رفع ناهنجاری‌ها با استفاده از تمرینات اصلاحی سنجش می‌شود، گفت: معمولا بانوان شاغل روستایی در اثر فعالیت‌های متعدد و تکرار حرکات نادرست در استفاده از عضلات دچار ناهنجاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: این طرح با آگاه‌سازی زنان روستایی برای تطبیق فعالیت‌های حرکتی متناسب با مشاغل روستایی به حفظ وضعیت استاندارد قامت، اسکلت و عضلات زنان کمک می‌کند.

همدان یکی از استان‌های برتر در اجرای طرح‌های علمی – ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا