واکنش رسانه انگلیسی به درخشش طارمی در اروپا


واکنش رسانه انگلیسی به درخشش طارمی در اروپا

یک رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی درباره ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتوی پرتغال به معرفی این مهاجم ملی پوش پرداخت.

به گزارش مشرق، سایت ۹۰min که به ۱۱ زبان مختلف مطلب منتشر می‌کند به بهانه دیدار تیم‌های پورتوی پرتغال و یوونتوس و گلزنی مهدی طارمی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با انتشار گزارشی به معرفی ستاره ایرانی این تیم پرتغالی پرداخت.

در ابتدای این گزارش آمده است گل مهدی طارمی یوونتوس را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا غرق کرد. با توجه به تلاش‌های یوونتوس برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های اخیر، هیچ کس فکر نمی‌کرد که این فصل یووه پس از بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی برای ماندن در این رقابت‌ها بجنگد.

بیشتر بخوانید:

طارمی: په په پیراهن رونالدو را برایم می‌گیرد

بانوی پیر در سفر به پرتغال با در ابتدای هر نیمه گل خورد تا تیم پرتغالی با برتری ۲-۱ قدم به بازی برگشت بگذارد. مهدی طارمی اولین گل بازی را روی اشتباه خط دفاعی در دقیقه یک به ثمر رساند.

در یک نگاه اجمالی این گل برای مهاجمی نسبتا ناشناخته یک گل ساده به نظر می‌رسد، اما در بررسی (کارنامه) مهاجم شماره ۹ موارد چشمگیری دیده می‌شود. در این گزارش تمام چیزهایی که شما در مورد طارمی می‌خواهید بدانید، آمده است.

طارمی بازیکن جدیدی در اروپا است

طارمی با وجود ۲۸ سال سن، سنی که بیشتر بازیکنان به اوج می‌رسند، تازه سال ۲۰۱۹ به فوتبال اروپا آمد. او برای رسیدن به لیگ برتر پرتغال سخت تلاش کرده و در این راه در قطر و زادگاهش ایران گل زده است. لیگ قهرمانان چالش جدیدی برای طارمی محسوب می‌شود که او مشتاق آن است. سن برای او فقط یک عدد است.

او به مدت چهار ماه محروم شده بود

طارمی در راه رسیدن به کانون توجهات سختی‌هایی را تحمل کرده است. او در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با تیم ریزه اسپور ترکیه بر سر قرارداد دچار مشکل شد. سال ۲۰۱۶ او موافقت کرده بود که به این باشگاه بپیوندد، اما بعد تصمیم گرفت که در ایران و پرسپولیس بماند.
در این مناقشه فیفا به نفع ریز اسپور رای داد و طارمی از سپتامبر ۲۰۱۷ تا ماه ژانویه سال بعد محروم شد، اما این محرومیت روند پیشرفت او را کند نکرد.

شکارچی سر سخت گل

این بازیکن ۲۸ ساله از مهارت فنی خاصی که او را از بقیه متمایز کند برخوردار نیست، اما متخصص باز کردن دروازه است.

طارمی یک شکارچی گل کامل است. او در نقطه کور مدافعان قرار می‌گیرد و از جایی نامعلوم در محوطه جریمه ظاهر می‌شود تا حرکتی را به پایان برساند یا خود را از مدافعان جدا می‌کند تا توپ ارسال شده را به راحتی وارد دروازه کند.

جاگیری او در محوطه جریمه و پیش بینی اینکه توپ کجا فرود می‌آید، ضریب هوشی عالی این مهاجم را نشان می‌دهد.

رکوردشکنی در لیگ قهرمانان

گلزنی طارمی برابر یوونتوس او را به پنجمین ایرانی تبدیل کرد که در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است. مورد بهتری هم سراغ داریم، گل او اولین گل یک ایرانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا است.

دومین گل سریع لیگ قهرمانان

طارمی نه تنها در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا پرچم ایران را به اهتزاز در آورد بلکه یکی از سریع‌ترین گل‌های مرحله حذفی را به ثمر رساند. گل او که در ثانیه ۶۳ مسابقه به ثمر رسید بعد از گل ثانیه ۲۴داوید آلابا برای بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ دومین گل سریع لیگ قهرمانان اروپا است.

هر ۲ گل برابر یوونتوس به ثمر رسید، آلابا آوریل سال ۲۰۱۳در مرحله یک چهارم نهایی برابر یووه گلزنی کرده بود.

گلزنی‌های طارمی تمام نشدنی است

طارمی فصل ۲۰۱۳ به عنوان بهترین گلزن لیگ دسته اول ایران دست یافت و پس از آن ۲ بار پیاپی در فصل‌های۱۶ -۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶ جایزه برترین گلزن لیگ برتر ایران را به دست آورد.

علاوه بر این، او فصل ۲۰-۲۰۱۹ در اولین فصل حضور خود در لیگ پرتغال به همراه ریو آوه به طور مشترک عنوان برترین گلزن لیگ را از آن خود کرد و در حال حاضر در ۱۷ بازی لیگ ۹ گل زده و ۷ پاس گل داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه