امام جمعه شاهرود : لغو عملی تحریم تنها راه برگشت به تعهدات برجامی است


امام جمعه شاهرود : لغو عملی تحریم تنها راه برگشت به تعهدات برجامی است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت : دولت جدید آمریکا تاکنون هیچ کاری برای رفع تحریم نکرده ، تنها راه برگشت ایران به تعهدات برجامی ، برداشتن تحریم‌ها و گردن نهادن به قوانین از سوی آمریکا و اروپا است .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های جمعه این هفته که در حسینیه مدرسه قلعه برگزار شد، به مهلت ایران برای خارج شدن از پروتکل الحاقی تا پنجم اسفند اشاره کرد و گفت : زمان تعیین شده به هیچ وجه قابل تمدید نیست ، مگر این که آمریکا و اروپایی ها از مرحله سخن فراتر رفته و گام عملی و ملموس در رفع تحریم بردارند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مجازی با جمعی از مردم آذربایجان هم اشاره کرد و گفت : علت دشمنی استکبار با مردم ایران ، رد هنجارهای آن ها بود ، موضوع هسته ای و دیگر موارد مورد مناقشه بین ایران و استکبار فقط بهانه است.

حجت الاسلام امینی به برخی اقدامات دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت : آن ها همه راه‌های ممکن را برای دشمنی و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی انجام داده و شکست خوردند.

وی داشتن زیربنای فکری و فرهنگی و خسته نشدن را نشانه های یک فرد انقلابی خواند و گفت : رهبر انقلاب شهید سلیمانی را نمونه چنین فردی خواندند ، بنابراین لازم است کسانی که در مسیر انقلاب و نظام اسلامی گام برمی دارند، آن شهید را الگو قرار دهند.

خطیب جمعه شاهرود به دستاوردهای نظام اسلامی هم اشاره کرد و گفت : دشمن تلاش می‌کند با برجسته کردن مشکلات ، موفقیت‌های جمهوری اسلامی در بخش های گوناگون را کتمان کند .

وی وجود فساد و برخی مشکلات دیگر را از نقاط ضعف جامعه خواند و گفت : امروزه مردم در جریان این مشکلات هستند ، این نقاط ضعف باید رفع شود ، یکی از راه های علاج مشکلات ، مشارکت گسترده در انتخابات سال آینده و گزینش افراد اصلح برای ریاست جمهوری ، شوراها و مجلس است.

امینی به اقدامات آمریکا در قبال کشور یمن هم اشاره کرد و گفت : برداشتن نام انصارالله از فهرست گروه های تروریستی یک ترفند است تا بتوانند رژیم سعودی را از باتلاقی که گیر کرده ، نجات دهند.

وی گفت : سعودی ها با کمک آمریکا و اسراییل ۶ سال است که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشند و با تحریم های سنگین بیشترین فشار را به آنها وارد می کنند ، اما اکنون که در میدان جنگ شکست خورده اند به فکر نجات سعودی ها و آبروریزی بیشتر آن ها افتاده اند.

وی احزاب جمهوری خواه و دمکرات آمریکا را در به خاک و خون کشیدن مردم یمن سهیم دانست و گفت : مردم یمن و انصارالله به درستی نقشه آمریکا و سعودی ها را خوانده و واکنش مناسب در برابر آن ها نشان می دهند.

امام جمعه شاهرود به فرارسیدن سالروز تولد امام جواد (ع) هم اشاره کرد و گفت : آن امام همام با این که مدت کمی امامت کرد ، اما بیشترین تلاش را با تزویر مامون و جانشینان وی داشت.

وی به ۱۳ رجب میلاد امیرالمومنین (ع) و ایام اعتکاف هم اشاره کرد و گفت : از آنجا که به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری اعتکاف وجود ندارد ، اما می توان برخی اعمال این ایام را در منازل نیز انجام داد .

حجت الاسلام امینی به روزهای پایان سال و خرید اقلام مورد نیاز مردم هم اشاره کرد و از مسوولان خواست نسبت به کنترل قیمت ها و و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر