50 درصد مبتلایان جدید عراق مربوط به نسل جدید کروناست


50 درصد مبتلایان جدید عراق مربوط به نسل جدید کروناست

وزیر بهداشت عراق با خبر دادن از افزایش میزان موارد بستری در بیمارستان‌ها، اعلام کرد 50 درصد آمار‌های جدید ابتلا به کرونا، متعلق به نسل جدید این ویروس است.


وزیر بهداشت عراق با خبر دادن از افزایش میزان موارد بستری در بیمارستان‌ها، اعلام کرد ۵۰ درصد آمار‌های جدید ابتلا به کرونا، متعلق به نسل جدید این ویروس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم، «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق، از افزایش پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور خبر داد و اعلام کرد که ۵۰ درصد این افراد به نسل جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.

التمیمی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در سه روز گذشته ابتلا به ویروس کرونا شیوع گسترده‌ای داشته و بیش از ۵۰ درصد از ابتلا‌ها نشان دهنده نسل جدید است.

او با بیان اینکه کودکان و جوانان جزء موارد ابتلای شدید هستند، هشدار داد: در صورت رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه خطر بزرگی پیش روی ما خواهد بود.

وزیر بهداشت عراق تأکید کرد: با افزایش پذیرش در بیمارستان‌ها، تعداد موارد بحرانی در میان مبتلایان افزایش یافته است. این یک فشار بزرگ بر مراکز بهداشتی به دلیل افزایش تعداد افراد در موارد حاد است.

التمیمی خواستار تعهد در اجرای مفاد مقررات منع آمد و شد، پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی و کمک به نیرو‌های امنیتی و تیم‌های بهداشتی شد و از شهروندان خواست از حرکت بین مناطق خودداری کنند.

وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: کسانی که خلاف دستورالعمل‌های کمیته عالی مبارزه با کرونا رفتار کنند جریمه خواهند شد، زیرا رعایت تدابیر پیشگیرانه تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش شدت ابتلای به آن است.

این وزارتخانه از افزایش آمار‌های ابتلای روزانه خبر داد و اعلام کرد که در شبانه روز گذشته حدود ۴ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و قرار است از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده ممنوعیت آمد و شد سراسری اعمال شود و در صورت مشاهده افزایش موارد ابتلا احتمال تمدید آن وجود دارد.

پیشتر وزارت بهداشت عراق اعلام کرده بود که موارد ابتلای به نسل جدید ویروس کرونا در استان‌های نجف و کربلا و بغداد است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...