برهم صالح خواستار اصلاح مسیر‌های سیاسی در عراق شد


برهم صالح خواستار اصلاح مسیر‌های سیاسی در عراق شد

رئیس‌جمهور عراق خواستار اصلاح مسیر‌های سیاسی در پاسخ به خواست و اراده مردم این کشور شد.


رئیس‌جمهور عراق خواستار اصلاح مسیر‌های سیاسی در پاسخ به خواست و اراده مردم این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ناس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، امروز (جمعه) در بیانیه‌ای در سالگرد شهادت «آیت الله سید محمد صادق صدر» و دو پسرش ضمن تقدیر از مواضع و افکار فداکارانه ایشان در مقابله با ظلم و استبداد، اصلاح مسیر‌های سیاسی در پاسخ دادن به خواسته‌ها و اراده مردم عراق را خواستار شد.

او گفت: امروز نیاز به متحد سازی و بسیج عراقی‌ها برای تقویت امنیت و حاکمیت کشور، محافظت از ثبات و صلح شهروندان و تلاش برای اصلاح مسیر‌های سیاسی در پاسخ به خواسته مردم در حال افزایش است. خواسته عراقی‌ها داشتن یک زندگی آزاد و با متانت مبتنی بر یک کشوری است که ارزش‌های تسامح و همبستگی را در بین همه طیف‌ها برقرار کند.

در این بیانیه آمده است: مواضع شریف آیت الله صدر که در راه آن به شهادت رسید و ایده‌هایی را که برای مقابله با بی عدالتی و استبداد، رعایت اصول آزادی و عدالت، بیداری اراده و توانمندی عراقی‌ها در ساخت و توسعه عراق به آن فراخواند را با افتخار و قدردانی یادآور می‌شویم.

برهم صالح افزود: زندگینامه معطر شهید سید الصدر و مخالفت وی با رژیم دیکتاتوری مستبد ما را به وحدت بخشیدن به تلاش برای حفظ امنیت و حاکمیت عراق در یک کشور توانا و حاکم، تحکیم پایه‌های ثبات و صلح برای همه عراقی‌ها و تلاش برای اصلاح مسیر‌های سیاسی به روشی مطابق با خواست و آرزو‌های مردم فرا می‌خواند.

او گفت: امروز ما برای ساختن یک کشور متشکل از نهاد‌ها و ایجاد ارزش‌های تسامح، همبستگی و برادری در بین همه اقشار مردم به تلاش‌های صادقانه بیشتری نیاز داریم.

در پایان بیانیه رئیس جمهور عراق آمده است: همانطور که شهید صدر با قدرتمندترین دیکتاتوری با کلمه حقیقت و آزادی روبرو شد، وظیفه ما در این مرحله حساس در تاریخ عراق تقویت اتحاد برای مقابله با همه کسانی است که سعی در تضعیف امنیت و حاکمیت کشور دارند و تلاش برای خدمت به شهروندان و دستیابی به خواسته‌های آن‌ها برای یک زندگی آزاد و مناسب است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها