افزایش 5 برابری بستری بیماران کرونا در جنوب غرب خوزستان


افزایش 5 برابری بستری بیماران کرونا در جنوب غرب خوزستان

معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش پنج برابری تعداد بیماران بستری کووید - 19 در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان نسبت به چهار هفته قبل خبر داد.

دکتر قاسم جان بابایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش همکاران‌مان و آنچه که در این بیمارستان دیدیم، روند مراجعه به بیمارستان مقداری افزایش داشته و تعداد بستری‌ها نیز نسبت به حدود چهار هفته قبل پنج برابر شده است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان آیت‌الله طالقانی با ظرفیت کامل در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است و بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ در آبادان، خرمشهر و شادگان در این بیمارستان روند درمان خود را دنبال می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به گزارش پزشکان این بیمارستان، بیماران نسبت به قبل مقداری بدحال‌تر هستند و میزان درگیری ریه بیشتر است. البته خوشبختانه امروز پزشکان ما با تجربه‌ای که کسب کرده‌اند برای درمان با مهارت بیشتری عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مراجعه مردم به بیمارستان، نشان‌دهنده آن است که با ویروسی مواجه هستیم که شدت بروز علائم آن بیشتر است، گفت: در اهواز نیز مراجعه از مناطق حاشیه‌نشین بالا رفته است ضمن اینکه از کل خوزستان نیز به این مرکز استان برای ادامه درمان مراجعه می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، رفت و آمدها کم شود، جمع‌های خانوادگی وجود نداشته باشد و شرایط قرنطینه در زمان ابتلا به خوبی اجرایی شود، می‌شود این شرایط را در خوزستان کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بستری و زیرساخت آن در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: البته ظرفیت درمانی در تمام دنیا محدود است و اگر مقدار بیماران از این هم بیشتر شود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

جان‌بابایی اضافه کرد: در آبادان در کنار بیمارستان آیت‌الله طالقانی، بیمارستان نفت و تامین اجتماعی را نیز داریم و اگر لازم باشد از ظرفیت آنها نیز برای بستری بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: مهم این است که بتوانیم با تصمیم‌گیری درست، سیکل بیماری را بشکنیم تا چرخه انتقال متوقف شود و بار بیماری پایین بیاید.

در این بازدید دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و معاونین بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، آموزشی و تحقیقات، مشاور اجرایی و جمعی از مدیران این دانشکده و بیمارستان یادشده، دکتر جان بابایی را همراهی کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول