مرگ دختر سردشتی بر اثر سوختگی و 3 خبر کوتاه دیگر از اشنویه


مرگ دختر سردشتی بر اثر سوختگی و 3 خبر کوتاه دیگر از اشنویه

مهاباد- ایرنا- مرگ دختر نوجوان سردشتی براثر سوختگی ناشی از آتش گرفتن چراغ نفتی، دستگیری یک شکارچی کبک و زنده‌گیری مارها در یکی از روستاهای اشنویه و صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای 2 واحد آلاینده از جمله خبرهای زیست محیطی شهرستان اشنویه در چند روز گذشته است.

بخشدار بخش مرکزی سردشت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دختر ۱۷ ساله سردشتی در روستای گلینه در پی آتش گرفتن چراغ نفتی دچار سوختگی شدید شده بود که پس از ۲ روز جدال با مرگ جانش را از دست داد.

ناصر یوسفی افزود: این دختر جوان با بی احتیاطی مخزن چراغ نفتی را پر و چون نفت بر روی لباس و بخشی از چراغ ریخته شده بود هنگام روشن کردن آن شعله‌ور می‌شود.

وی اضافه کرد: این دختر نوجوان از ترس آتش فرار می‌کند که این امر باعث شعله‌ور شدن بیشتر آتش و سوختگی شدید وی می‌شود.

وی گفت: به دلیل شدت جراحات سریعا به بیمارستان امام (ره) سردشت منتقل شد اما به دلیل سوختگی بیش از ۸۰ درصد به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل شد که در نهایت جان خود را از دست داد.

روستای گلینه از توابع بخش مرکزی و با جمعیت ۵۳ خانواری در ۱۰ کیلومتری سردشت واقع است.

شکارچی کبک در اشنویه دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام گشت و کنترل مناطق کوهستانی "تالجار" فردی را که در حین زنده گیری کبک بود، شناسایی و دستگیر کردند.

کریم خضری گفت: از متخلف ۲ قطعه کبک به همراه ۶۰ عدد تور مخصوص زنده‌گیری کبک کشف شد و ضمن اخذ جریمه زیست محیطی از متخلف، پرونده وی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد: کبک‌های زنده‌گیری شده پس از تیمار، تغذیه و حصول اطمینان از وضعیت جسمانی جهت ادامه حیات در طبیعت کوهستانی اشنویه رهاسازی شدند.

زنده‌گیری هشت حلقه مار

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه اضافه کرد: طی گزارش مردمی از روستای "حسن‌نوران" به این اداره مبنی بر تجمع چندین حلقه مار در داخل لوله‌های آبیاری بارانی، مراتب به اتش‌نشانی این شهرستان اطلاع داده ‌شد.

خضری افزود: با حضور ماموران آتش‌نشانی و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست هشت حلقه مار از لوله‌های آبیاری بارانی زنده‌گیری و در زیستگاه طبیعی و دور از مناطق مسکونی و کشاورزی این شهرستان رهاسازی شد.

وی ادامه داد: در این فصل سال و به دلیل فرار از سرما مارها اغلب به مجاری و لوله‌های آبیاری کشاورزی پناه می‌برند و ضروری است کشاورزان در این زمینه اطمینان لازم را حاصل کنند.

صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای ۲ واحد آلاینده

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه اظهار اشت: در پایش انجام شده از صنایع آلاینده این شهرستان، ۲ واحد آلاینده تولید شن‌وماسه شناسایی و برای آنها اخطاریه زیست‌محیطی صادر شد.

وی گفت: یکی از واحدها با تخلیه پساب به آبهای سطحی و دیگری با ایجاد گردوغبار موجب بروز آلودگی زیست‌محیطی شده‌ بود.

خضری ادامه داد: در صورت استمرار ایجاد آلودگی این واحدها، علاوه بر قرار گرفتن در لیست صنایع آلاینده جهت اخذ جریمه به منظور جبران خسارات به مراجع قانونی ارجاع می‌شوند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم