14 نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند


14 نفر دیگر در استان همدان به کرونا مبتلا شدند

همدان- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که با شناسایی 14 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به 10 هزار و 371 نفر افزایش یافته است.

دکتر «محمد طاهری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار متوفیان کرونا در این استان به یک هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، از افزایش شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۴ مورد بود که از این تعداد ۴۸ نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۲۳ بیمار وخیم گزارش شده است.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان همدان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۷۳ ، بهار ۶۰۱، تویسرکان ۶۶۲، رزن ۴۵۰، درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۲ و کبودراهنگ ۶۶۱ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۹۱۰ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۴۱ نفر در نهاوند و سه هزار و ۹۱۷ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در جلسه(روز شنبه) ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که درحال حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان، سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودرآهنگ در شرایط آبی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

«رشید حیدری مقدم» افزود: بررسی طغیان های روی داده در خصوص همه گیری ویروس نشان می دهد که علت ۳۴ درصد ابتلا به کرونا شرکت در اجتماعات، ۶۱ درصد تماس درون خانگی و پنج درصد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعات در محیط کاری بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟