مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است


مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم و حائز اهمیت است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست ‌جمهوری سال آینده بسیار مهم و حائز اهمیت است و تمام معادلات دشمنان نظام را بر هم خواهد زد.

به گزارش ایرنا آیت الله محامی مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهارداشت: حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه های دشمنان و بدخواهان به انقلاب اسلامی را نقش بر آب می‌کند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به سفر رییس بنیاد مسکن کشور به سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت گفت: بیش از ۴۸هزار واحد مسکونی مصوبه این استان است که از این میزان هشت هزار واحد تعمیر و ۴۰هزار واحد تاسیسی بوده و در مجموع هشت هزار و ۳۵۵میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحصیل تقوای فردی و اجتماعی درس گرفتن از تاریخ، شناختن توطئه‌های دشمنان و حضور در عرصه‌های دفاع از اسلام و انقلاب است افزود: در مورد پرونده برجام و هسته‌ای علی‌رغم حرف‌های قبل از انتخابات دولت امریکا عملاً اقدامی صورت نگرفته و مسیر دولت قبلی تکرار شده اما سیاست جمهوری اسلامی ایران این بوده که ما تا عمل نبینیم اقدام نخواهیم کرد و اگر در عمل رفع تحریم نشود تا ایران راستی‌آزمایی کند برای انجام تعهدات برجامی اقدام نمی‌شود.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه اگر دولت آمریکا در مورد یمن آتش‌بس را مطرح می‌کند این نیز از سر دلسوزی نیست بلکه می‌خواهند رژیم سعودی را از باتلاق نجات دهند خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد با این ترفندها و با قربانی کردن افرادی مانند بن سلمان، سعودی‌ها را حفظ و منافع خود و همچنین رژیم صهیونیستی را پاسداری کند.

آیت الله محامی به رزمایش ترکیبی نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی ایران در غرب کشور اشاره کرد و افزود: این مهم نشان از توانمندی‌های جدید بود و این رزمایش‌ها پیامی برای دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
وی با بیان اینکه همگان بویژه نسل جوان باید با تاریخ کشور آشنا شویم تصریح کرد: جوانان لازم است بفهمند که چه تحولاتی رخ داده تا خدای نکرده تحت‌تأثیر دشمنان نباشند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سوم اسفند سالروز صدور پیام امام خمینی(ره) به عنوان منشور روحانیت است خاطرنشان کرد: این پیام به تعبیر جوادی آملی وصیتی اختصاصی به این قشر است که باید همچون لوحی اساسی و آسمانی مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ایام ماه رجب ماه دعا و مناجات با خداوند است که باید توجه داشته باشیم از برکات این ماه بهره‌مند شویم این ماه اعمال ویژه‌ای در روزهای ۱۳ تا ۱۵ ماه که طبق توصیه رهبری امسال چون اعتکاف برگزار نمی‌شود مردم می‌توانند هرسه روز این ایام را نماز جعفر طیار بخوانند.
آیت الله محامی با بیان اینکه روز میلاد امام علی(ع) به نام روز پدر نام‌گذاری شده و لازم است فرزندان و همسران نسبت به پدران قدرشناس باشند و همه نیز باید نسبت به پدر واقعی امت اسلامی نیز تبریک بگوییم گفت: از این رو بایستی به امام زمان تبریک و قدر شناس وجود ایشان هم از جهت قولی و هم عملی باشیم و همواره بین خودمان و امام زمان رابطه را حفظ کنیم.
وی با اشاره به اینکه بهترین قدردانی از ائمه معصوم(ع)عمل به دستورات و احادیث آنان است تصریح کرد: مباحث اخلاقی در قرآن کریم از ریز و درشت پرداخت شده و اغلب به این مباحث اخلاق کاربردی مورد نیاز عملی جامعه اسلامی است
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه باید جامعه اسلامی مملو از رعایت ادب و اخلاق و در این زمینه نمونه کامل باشد خاطرنشان کرد:متاسفانه گاهی در جامعه شاهد بد اخلاقی گفتاری و رفتاری در محیط‌های خانواده، کاری و اجتماعی هستیم که همه ما در این زمینه‌ها باید از ائمه درس گیریم.
آیت اللع محامی تاکید کرد: هرچند که مردم باید رعایت ادب و اخلاق داشته باشند اما مسوولان، فرهیختگان و هرکسی که نقش اجتماعی بیشتری دارد مسوولیت بیشتری در زمینه رعایت اخلاق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی