آمریکا نباید فرصت پنجم اسفند را برای بازگشت به برجام از دست بدهد


آمریکا نباید فرصت پنجم اسفند را برای بازگشت به برجام از دست بدهد

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: فرصتی برای بازگشت آمریکا و همدستانش به برجام تا پنجم اسفندماه 99 تعیین شده که نباید آن را از دست بدهند در غیراین صورت، ملت ایران، راه خود را در مسیر دستیابی به حق می پیماید.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: پنجم اسفند ۹۹ فرصتی برای مجموعه غدارهای بین‌المللی گذاشته شده که اگر می‌خواهند به تعهدات خود در برجام و عهد خود با ملت ایران وفا کنند این کار را انجام دهند در غیر این صورت دست ملت ما بسته نخواهد بود و بدانند که جبهه مقاومت مسیر خود را در یافتن عزت حقیقی پیدا کرده و اگر آمریکا و همدستانشان نخواهند حق ما را بدهند ما حق خود را خواهیم ستاند.

وی ادامه داد: سردمداران کنونی آمریکا که ایجاد تغییر در رابطه با ایران از ادعاها و شعارهای انتخاباتی حزب آنها بود، اگر می‌خواهند اقدامی کنند تا پنجم اسفند ۹۹ این کار را انجام دهند و دیگر سعی نکنند که از کشور ایران باج بگیرند و این موضوع را بدانند که ملت ما زیر بار زور نخواهند رفت و مسیر بعدی غیر از این خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌ها به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در بیست و نهم بهمن ماه ۹۹ خطاب به مردم آذربایجان اشاره و بیان کرد: رهبری در این سخنرانی بر برگزاری انتخابات پُرشور و همچنین انتخاب خوب مردم در این رویداد مهم تاکید کردند.

آیت‌الله دژکام از مردم خواست که پس از معرفی کاندیداها برای سیزدهمین دوره رقابت انتخابات ریاست جمهوری، فردی اصلح و کارآمد را برگزینند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کمک به نیازمندان و یتیمان فارس به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

امام جمعه شیراز همچنین به اقدامات نهادها و دستگاه‌های اجرایی این استان برای دستگیری از نیازمندان در آستانه سیزدهم رجب میلاد حضرت علی (ع) که مصادف با هفتم اسفندماه ۹۹ است اشاره و بیان کرد: به مناسبت این ولایت فرخنده و خجسته، کمک‌هایی برای همه یتیمان سراسر استان فارس در نظر گرفته شده است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار بسته حمایتی تهیه شده که در آستانه میلاد حضرت علی(ع) به دست یتیمان و نیازمندان این استان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز با کمک خیران ۲ هزار سری جهیزیه آماده کرده که در این ایام در بین نوعروسان و دامادهایی که بتازگی ازدواج کرده‌اند و نیاز به حمایت دارند، توزیع می‌شود.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: همچنین با کمک اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان به مناسبت یک هزار و چهارصد و شصت و پنجمین میلاد امام علی(ع) یک هزار و ۴۶۵ شغل نیز در این ایام برای کسانی که جویای اشتغال هستند، ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین در مورد وقوع زلزله در منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجودی که این رخداد طبیعی تلفات جانی نداشته اما مردم منطقه اکنون با مشکلاتی مواجه شده‌اند و به رغم تلاش‌های جدی مدیران کشور برای امداد رسانی به منطقه یاد شده، کمک‌های مردمی هم می‌تواند گره از مشکلات هموطنان ما در این منطقه باز کند و بی شک مردم فارس نیز مانند همیشه در این برهه نیز به یاری هموطنان خود خواهند شتافت.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه (بیست و نهم بهمن ۹۹) شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. این حادثه تلفات جانی نداشته است.

آیت‌الله دژکام در قسمت دیگری از خطبه‌‍‌ها به پنجم اسفندماه روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی که به عنوان روز مهندسی نامگذاری شده پرداخت و بیان داشت: خواجه نصیرالدین طوسی از دانشمندان عظیم‌الشان و از افتخارات جهان اسلام است و با وجوی که هفت سده از رحلت او سپری می‌شود اما همچنان یکی از بزرگان عرصه علم در جهان به شمار می‌آید.

وی افزود: مهندسان جهان اسلام در متافیزیک هم مانند فیزیک، میدان‌دار بوده و این قشر از حیث معرفت شناسی نیز یک گام جلوتر هستند.

انسان محوری بدون خدا محوری معنا ندارد

امام جمعه شیراز همچنین بر موضوع آشنایی مردم با فقه در حکومت ولایت فقیه تاکید کرد و اظهار داشت: تصمیم گیری‌ها در حکومت دینی باید خدامحور باشد.

آیت الله دژکام، خودفراموشی را بیماری جهان امروزی دانست و گفت: انسان محوری بدون خدامحوری معنا ندارد اما برخی نخبگان هنوز این موضوع را درک نکرده‌اند که بدون محور قرار دادن دین خدا، نمی‌شود به نفع انسان کاری کرد.

وی ادامه داد: اصل ادعای دین بر این است که راه خیر و صلاح انسان را نشان می‌دهد و بر همین اساس باید مسائل دینی با تعمق و ژرف اندیشی مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا