واعظی: امکان صادرات صنایع دستی به زودی با رفع تحریم‌ها فراهم می‌شود 


واعظی: امکان صادرات صنایع دستی به زودی با رفع تحریم‌ها فراهم می‌شود 

تهران -ایرنا رییس دفتر رییس جمهوری گفت: به زودی با گشایش روابط ایران با سایر کشورها و رفع تحریم‌ها امکان صادرات بیشتر صنایع دستی فراهم می‌شود.

محمود واعظی روز جمعه در بازدید از پنجمین جشنواره صنایع دستی که در موزه ملی در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهایی می تواند سبب احیای هنرهای فراموش شده شود، افزود: بسیاری از شهرها و روستاهای کشور ما از گذشته های دور دارای هنرهایی سنتی بوده‌اند که به دلایل مختلف در حال فراموش شدن هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی در این خصوص گفت: این وزارتخانه برنامه های متعددی برای احیا هنرهای سنتی کشور داشته است.

واعظی با بیان این که یکی از وظایف دولت نیز احیا و حمایت از این هنرهای سنتی کشور است، اظهار داشت: هنرهای سنتی و صنایع دستی هر کشور به جغرافیای آن کشور محدود نمی‌شود و می‌تواند سمبل و نشانه ای از هنر و تاریخ آن کشور برای جوامع دیگر باشد.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره کاربردی بودن صنایع دستی گفت: امروزه تلاش شده هنرهای سنتی و صنایع دستی به نحوی تولید و ساخته شود که به نیازهای روزمره افراد نیز پاسخگو باشد که امروز نیز در این نمایشگاه شاهد این موضوع بودیم.

وی همچنین با اشاره به صنایع دستی نفیس حاضر در پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی گفت: کیفیت، ظرافت و زیبایی این محصولات به قدری است که قطعاً دیگر کشورها نیز خواهان این محصولات هستند.

به گفته واعظی خریداری و استفاده مردم دیگر کشورها از محصولات صنایع دستی ایران در خانه ها و موزه ها می تواند به معرفی نشان دادن فرهنگ ایرانی کمک کند.

وی در ادامه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد اشتغال بوده است و صنایع دستی می تواند با سرمایه های بسیار کمتر از صنایع بزرگ ایجاد اشتغال کند و قطعاً فضای مجازی نیز می‌تواند به فروش آن کمک کند دولت نیز در این راستا از صنعت صنایع دستی حمایت می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در خصوص اشتغال زایی صنایع دستی گفت: صنایع دستی می تواند به گستردگی اشتغال در تمام نقاط کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه اشتغال در صنایع بزرگی همچون فولاد نیاز به سرمایه های زیادی دارد گفت: در حالی که برای ایجاد اشتغال در صنایعی همچون صنایع دستی با سرمایه های کوچک می توان ایجاد اشتغال کرد و فضای مجازی بستری مناسب برای فروش محصولات است.

واعظی با اشاره به یکی دیگر از فعالیت‌های وزارت میراث فرهنگی در خصوص ثبت جهانی شهرها و روستاهای گفت: با ثبت جهانی شهرها و روستاهای ایران این مناطق به تمام نقاط جهان شناخته می شوند و مردم جهان با این مناطق آشنا می شوند که اتفاق بسیار خوبی برای کشور ما محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گشایش روابط ایران با دیگر کشورها و رفع تحریم هایی که به زودی برای کشور اتفاق می‌افتد، گفت: امیدواریم به زودی شاهد صادرات صنایع دستی کشور از طریق فضای مجازی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی بیستم بهمن ماه سال جاری آغاز شد، در این دوره از جشنواره فجر صنایع دستی ۳۰۰ اثر صنایع دستی متعلق به ۱۵۰ هنرمندان به این جشنواره پذیرفته شد، قرار در اختتامیه این جشنواره که فردا دوم اسفند برگزار می شود به ۶ هنرمند برتر سرو سیمین و به ۶ هنرمند دیگر نیز دیپلم افتخار اهدا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام