2 هزار تست سریع کرونا در شهرستان شازند به مراکز درمانی تحویل شد


2 هزار تست سریع کرونا در شهرستان شازند به مراکز درمانی تحویل شد

اراک - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: 2 هزار تست سریع کرونا 2 هفته اخیر با عنوان طرح شهید سلیمانی در این شهرستان انجام و به مراکز تشخیص کرونا تحویل شده است.

«مرتضی واعظ» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته نظارتی و رهگیری با هماهنگی قرارگاه شهید سلیمانی از دو هفته گذشته در شازند فعال تر از گذشته در راستای مقابله و کنترل بیماری کرونا وارد عمل شده تا از خیز دوباره کووید ۱۹ جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: مراکز تجمع، آیین عروسی و عزا، میهمانی‌ها به ویژه در مناطق روستایی که طغیان بیماری را افزایش می دهد،با جدیت رصد و نظارت می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه آغاز شده است گفت: ۸۶ پایگاه سلامت، ۸۰ پایگاه بسیج ۲۰ پایگاه شهری و به موازات آن ۲۰ پایگاه روستایی در قالب چهار کمیته نظارتی، رهگیری، غربالگری، آموزشی وحمایتی با هماهنگی سپاه در این شهرستان فعال است و در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
واعظ بیان کرد: انجام تست سریع کرونا در این بازه زمانی چهار برابر شده و به طور متوسط از ۱۰ نفر از نزدیکان فرد مبتلا تست سریع کرونا گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: بخش‌ها و فعالیت‌های جانبی طرح شهید سلیمانی نیز در این راستا شکل گرفته و خانواده‌هایی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند، با کوچکترین علایم قرنطینه و جداسازی شدند که این اقدامات موثر سبب شد طغیان بیماری در شهرستان کنترل و متوقف شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند اضافه کرد: مدارس برخی روستاها و همچنین مناطق توریستی شازند تعطیل شده و در مواردی که منجر به ضعیف شدن پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان شده به کمیته سه نفره ارجاع شده است.
واعظ اظهار داشت: وضعیت شهرستان شازند در رده بندی وزارت بهداشت برای کرونا زرد اعلام شده است.
شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 378 قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن