کامیون‌های تولیدی مشگین‌شهر ناوگان حمل و نقل کشور را تقویت می‌کند


کامیون‌های تولیدی مشگین‌شهر ناوگان حمل و نقل کشور را تقویت می‌کند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: ورود کامیون‌های چاپار این استان به بازار موجب تسهیل و امنیت بیشتر ناوگان حمل و نقل باری کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از خط تولید کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر اظهارکرد: بر اساس اعلام نیروی انتظامی در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است.

استاندار اردبیل اظهارامیدواری کرد با ورود خودروهای باری تولید شده در مشگین‌شهر بخشی از مشکلات حمل و نقل باری کشور برطرف شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برغم اعمال تحریم‌های استکبار جهانی این کارخانه همچنان با قوت بکار خود ادامه می‌دهد، گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان ایرانی اولین خط تولید موتور دیزل کشور نیز در این کارخانه راه‌اندازی شده است.

او افزود: شرایط ویژه پیش آمده از بیماری کرونا و از طرفی شدت گرفتن تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی موجب افزایش عزم و اراده سرمایه‌گذار کارخانه کامیون‌سازی جهت قطع وابستگی به خارج از کشور شده است.

وی گفت: اخیرا با همت سرمایه‌گذار این کارخانه و حمایت مجموعه دستگاه‌های متولی میزان تولید انواع قطعات کامیون از ۴۵ درصد به حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خط ذوب و ریخته‌گری و دستگاه‌های پرس ۲ هزار تنی و چهار هزار تنی مخصوص قطعات موتور و بدنه با احداث چهار سالن بزرگ در حال راه‌اندازی می‌باشد.

بهنامجو با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید افزود: سال گذشته خط بدنه ، شاسی و اتاق خودرو توسط رئیس‌جمهوری رسما افتتاح شد و امسال با اختصاص ارز موردنیاز و راه‌اندازی خط تولید موتور شاهد جهشی در صنعت خودروسازی سنگین کشور خواهیم بود.

او اضافه کرد: راه‌اندازی این واحد بزرگ تولیدی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه داشته و به ظرفیت عظیمی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.

وی از آمادگی استانداری اردبیل و شهرک حدید مبتکران جهت واگذاری زمین و تسهیلات موردنیاز برای قطعه‌سازی توسط قطعه‌سازی بخش خصوصی در این کارخانه خبرداد.

کامیون تولیدی کارخانه حدید مبتکران مشگین‌شهر در تیپ‌های مختلف از جمله کامیون‌های دو محور، سه محور، دو محور کشنده ، کمپرسی و اتاق چوب باری و سه محورهای کشنده سنگین و کمپرسی ، باری خدماتی می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران