حامی مالی کمپین بایدن به زندان محکوم شد


حامی مالی کمپین بایدن به زندان محکوم شد

حامی مالی کمپین انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا به خاطر لابی‌گری برای کشور‌های خارجی برای تغییر برخی سیاست‌های این کشور، به 12سال حبس محکوم شد.

حامی مالی کمپین بایدن به زندان محکوم شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نشریه آمریکایی پولیتیکو (POLITICO) در گزارشی نوشت، «عماد زبیری» به مشارکت غیرقانونی در کمپین‌های انتخاباتی «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و شماری دیگر از سیاست‌مداران آمریکایی متهم شده بود.

بر اساس این گزارش، این سرمایه‌دار آمریکایی، عدم معرفی خود به عنوان جاسوس و عامل کشور‌های بیگانه، فرار مالیاتی و لابی‌گری برای کشور‌هایی نظیر سریلانکا، ترکیه، اوکراین و روسیه را در پرونده دارد.

دادستان‌های فدرال آمریکا از «ویرجینیا فیلیپس» قاضی حوزه مرکزی ایالت کالیفرنیا خواسته بودند با توجه به بی‌سابقه بودن ابعاد جرایم زبیری، حکم حبس سنگینی برای او درنظر بگیرد.

در نهایت زبیری به دوازده سال حبس و پرداخت ۱۶ میلیون دلار جبران خسارت و ۲ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

فیلیپس متذکر شد پرونده حمایت مالی زبیری از کمپین‌های سیاست‌مداران آمریکایی پیچیدگی‌های زیادی دارد و بر نقش تحقیقات درباره این مسئله بر روی حفظ صحت رویه‌های انتخاباتی آمریکا تأکید کرد.

زبیری پس از دریافت حکم محکومیت گفت، سال‌ها با مأموران محلی و فدرال همکاری داشته و بابت جرائمی که مرتکب شده شرمسار است، اما تمامی آن‌ها را قبول دارد.

زبیری پیش از این نیز اعتراف کرده بود در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار به کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا پرداخت کرده بود که این مبالغ از سوی دولت‌های خارجی تأمین شده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس