سعد الحریری با ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد


سعد الحریری با ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان در سفر به منطقه خلیج فارس با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور جمعه وارد امارات شد و با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در حساب توییتری خود جمعه‌شب نوشت که در کاخ الشاطی با «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی، جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در ابوظبی دیدار کرده است.

حریری نوشت که ولی‌عهد ابوظبی در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که دولت جدید حافظ منافع ملی باشد و اختلافات در لبنان را کنار بگذارد و بتواند با چالش‌های مختلف این کشور مقابله کند.

رئیس جریان المستقبل لبنان گفت که بن زاید بر حمایت کشورش از مردم لبنان برای تحقق خواسته‌هایشان در تحقق وحدت، ثبات و توسعه تأکید کرده است.

سعد الحریری طی این هفته به منطقه خلیج فارس سفر کرد و در بدو سفر در دوحه با وزیر خارجه و امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

لبنان بعد از انفجار مهیب بندر بیروت در مرداد ماه گذشته که صدها کشته و زخمی و ویرانی گسترده برای پایتخت برجای گذاشت، با شدیدترین بحران از زمان استقلال این کشور مواجه است. تظاهرات مردمی باعث شد دولت «حسان دیاب» استعفا دهد و ویرانی بندر بیروت و رکود اقتصادی ناشی از کرونا و خلأ سیاسی اوضاع را بدتر کرده و کشورهای اروپایی مانند فرانسه، دریافت کمک‌های اروپا و صندوق بین‌المللی پول را منوط به تشکیل دولت جدید و اعمال اصلاحات موردنظر دانسته‌اند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید