فرهنگ عمومی حوزه باورهاست نه بایدها/ امام حکومت را وسیله خدمت به مردم می دانست


فرهنگ عمومی حوزه باورهاست نه بایدها/ امام حکومت را وسیله خدمت به مردم می دانست

موالی زاده با بیان اینکه امام معدنی از فکر، عمل، سیاست و فرهنگ بود، گفت: امروز بیش از هر روز نیازمند بازگشت به اندیشه ها و سیره رفتاری امام هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید محمدرضا موالی زاده» عصر امروز چهارشنبه 29 بهمن در اختتامیه اجلاس تبیین اندیشه های امام (ره) در حوزه فرهنگ و هنر که در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امام از هندسه فکری منسجم و دقیقی برخوردار بود. ما باید به همه ساحت های فکری و رفتاری امام توجه کنیم. امام عمیقا به این معتقد بود که فرهنگ امری راهبردی است که باعث پیشرفت و توسعه جامعه می شود. امام در خصوص نقش مردم در تاثیرگذاری فرهنگ تاکید زیادی داشت.

دبیر کارگروه فرهنگ عمومی اجلاس تبیین اندیشه های امام در حوزه فرهنگ و هنر با بیان اینکه فرهنگ عمومی حوزه باورها است نه بایدها، عنوان کرد: در ارتقای فرهنگ باید به گونه ای عمل کنیم که بایدها را به باورها تبدیل کنیم. گرانیگاه شخصیت امام در درون او بود نه در بیرون. امام میزان خود بود و تراز خودباوری را در جامعه ما به میزان زیادی ارتقا بخشید. امام بر نقش گروه های مرجع در فرهنگ عمومی تاکید زیاد داشت. امام به تربیت دینی و اسلام ناب محمدی بدون تحریف و نگاه افراطی تاکید داشت. همچنین ایشان به فرهنگ مطالعه، ایثارگری، نقش جوانان و بانوان و دهها مولفه ارزشمند دیگر توجه تام و تمام داشت.

دکتر موالی زاده خاطرنشان کرد: امام فارغ از حوزه نظر با رفتار خویش آموزه های زیادی به ما منتقل کرد. ایمان، زهد، وارستگی، شفافیت و خلوص امام نقش مهمی در ایجاد چنین روحیاتی در جامعه ما داشت. شجاعت بی مثل و مانند امام که بر پایه زهد و تقوا بود تاثیر زیادی در قوام بخشی عنصر شجاعت در آحاد جامعه داشت.

وی اظهار داشت: امام به حکومت به عنوان وسیله ای برای خدمت به مردم و انقلاب می نگریست. امام به شدت از دروغ و تملق بیزار بود، تعریف نامتعارف از کسی نمی کرد و چنین تعریفی را از کسی نمی پذیرفت. امام به صراحت می گفت من خدمتگزار همه ملت هستم. رفتار امام در خانواده به گونه ای بود که سبک مدیریتی از کانون خانوادگی را به نمایش گذاشت. امام شاخص هایی را در مقام عمل ترسیم کرد و پیش روی ما قرار داد.

دبیر کارگروه فرهنگ عمومی اجلاس تبیین اندیشه های امام در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: امروز بیش از هر روز نیاز به بازگشت اندیشه ها و سیره رفتاری امام هستیم. امام به محرومان توجه خاص داشت و جلوه ای از ساده زیستی امام علی (ع) بود. امام اعتمادی به مرفهین بی درد نداشت. امام معدنی از فکر، عمل، مدیریت، سیاست، درایت و فرهنگ بود که برای سالها، دهه ها و سده ها به او و راهش نیاز داریم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی