6 قانونی که باید در جلسات آنلاین کاری رعایت کرد


6 قانونی که باید در جلسات آنلاین کاری رعایت کرد

امروزه با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود، جلساتی که برگزاری هر کدام از آن‌ها دارای قوانین مخصوص به خود است.


امروزه با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود، جلساتی که برگزاری هر کدام از آن‌ها دارای قوانین مخصوص به خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید سخن گفتن از آداب معاشرت در جلسات مجازی و آنلاین کاری عجیب باشد، اما به دلیل محدودیت به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان برگزاری این گونه جلسات زیاد شده و برای موفقیت و حضور فعال در آن باید چند قانون را رعایت کرد.

امروزه برگزاری جلسات تجاری در اپلیکیشن‌های مختلفی صورت می‌گیرد، جلساتی که در بستر اینترنت انجام می‌شود، بنابراین فراگیری آداب ویژه، این است که بدانیم چه قوانینی را رعایت یا چه رفتار‌هایی را به هنگام برگزاری جلسات آنلاین داشته باشیم، آدابی که دانستن آن ضروری است، زیرا به بخشی از شغل و حتی پیشرفت شغلی همه تبدیل شده است.

در زمان دورکاری و انجام فعالیت‌ها و جلسات آنلاین باید شش قانون را رعایت کنید:

۱. فضای اطراف خود را مرتب کنید

به اطراف میز خود نگاه کنید و این سوال را از خود بپرسید که مخاطب من چه مقدار از این فضا و چه چیز‌هایی را می‌بیند و اینکه چه چیزی در پشت سر شما قرار دارد. برای این کار دقت کنید که آنچه نمی‌خواهد دیده شود از محدوده دوربین موبایل یا لپ تاپ دور باشد. همچنین می‌توانید از برنامه‌های ویژه برای استفاده از تصاویر زمینه‌ای مجازی کمک بگیرید.

۲. به ظاهر خود توجه کنید

با وجود اینکه کار از منزل وجهه صد در صد رسمی ندارد و لزومی ندارد که لباس فرم کار بپوشید، اما سعی کنید لباسی مناسب و کامل بپوشید. توجه داشته باشید که اگر هنگام کار یا جلسه در اتاق خود راه بروید ممکن است در برخی دستگا‌ها دوربین فضای بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید را به مخاطب نشان دهد، بنابراین پیش از ترک میز کار خود حتما پخش مستقیم دوربین را قطع کنید.

6 قانونی که باید در جلسات آنلاین کاری رعایت کرد

۳. اگر چند کار را همزمان انجام می‌دهید دوربین را خاموش کنید

اگر شما در جلسه تنها شنونده هستید و همزمان کار‌های دیگری انجام می‌دهد حتما دوربین را خاموش کنید، چه بسا حرکات شما تمرکز دیگر افراد، به ویژه فردی که در حال صحبت کردن است را بر هم زند. همچنین می‌توانید با قرار دادن تصویری از خودتان در مقابل دوربین یا قراردادن عکس پروفایل خود، کار کوچکی که پیش آمده است را انجام و دوباره به حضور آنلاین بازگردید.

6 قانونی که باید در جلسات آنلاین کاری رعایت کرد

۴. مطمئن شوید که میکروفن خاموش است

برای اجتناب از شنیده شدن سر و صدا‌های ناگهانی اطراف خود در جلسه آنلاین از خاموش بودن میکروفن مطمئن شوید.سعی کنید سر و صدای اضافه در خانه وجود نداشته باشد و در موارد غیر ضروری میکروفن را خاموش کنید.

۵. دوربین را همسطح با چشمان خود قرار دهید

اگر شما گرداننده و سخنران جلسه آنلاین هستید دوربین را همسطح با چشمان خود قرار دهید تا نگاهی مستقیم و گیرا به مخاطب خود داشته باشید.

۶. سعی کنید منبع حواس پرتی در اطراف شما نباشد

به اعضای خانواده خود اطلاع دهید که جلسه آنلاین دارید و حتما از آن‌ها بخواهید مراقب کودکان باشند تا مانع ورود و قطع شدن جلسه شما شوند و همچنین منابعی که حواس شما یا مخاطب را از موضع اصلی منحرف می‌کند را از تصویر پشت سر یا اطراف خود دور کنید.

بیشتر بخوانید

شوهر هندی با استفاده از مار کبری زنش را کشت


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی