افتتاح 23 تعاونی و پنج طرح آب وبرق مهمترین وقایع هفته گذشته درلرستان


افتتاح 23 تعاونی و پنج طرح آب وبرق مهمترین وقایع هفته گذشته درلرستان

خرم آباد - ایرنا - افتتاح 23 طرح تعاونی و پنچ طرح صنعت آب و برق به صورت ویدیوکنفرانس و تزریق واکسن کرونا به نخستین گروه از کادر درمان لرستان مهمترین وقایع هفته گذشته در این استان بود.

به گزارش ایرنا، ۲۳ طرح تعاونی در استان لرستان همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئوکنفرانسی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره برداری شد.

این تعداد طرح تعاونی با ظرفیت اشتغال ۱۸۱ نفر همزمان با افتتاح ۲۸۶ تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد.

تعاونی های جدید لرستان در حوزه مسکن، صنعت، خدمات و تولیدی و شامل فعالیت های مختلف از جمله فرش و گلیم، گیاهان دارویی، مشاغل خانگی، صنایع دستی، تهیه و توزیع نهاده های دامی و دفاتر پیشخوان هستند.

کل سرمایه گذاری ۲۳ تعاونی افتتاح شده در لرستان ۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان است.

افتتاح پنج طرح صنعت آب و برق

پنج طرح صنعت آب و برق لرستان با اعتبار ۳۲۸ میلیارد تومان همزمان با سراسر کشور در قالب پویش هر هفته الف - ب ایران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اصلاح شبکه فرسوده فشار ضعیف و جایگزینی سیم های مسی با کابل خودنگهدار، توسعه و بهینه سازی شبکه های توزیع و آبرسانی به ۳۸ روستای لرستان هزینه شد.

تزریق نخستین واکسن کرونا در لرستان

همزمان با سراسر کشور واکسن کرونا در تمامی بیمارستان‌های استان توزیع و واکسن " اسپوتینگ ۵" برای کادر درمان شاغل در بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی تزریق شد.

در مجموع تاکنون سهمیه ۲۶۰ دوز واکسن کرونا در استان دریافت و برای ۲۵۸ نفر از کادر درمان تزریق شده است.دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می شود و بر این اساس کادر درمانی بخش های مذکور که به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت می کنند.

روند افزایشی ابتلا به کرونا در لرستان

از هفته گذشته تاکنون ۱۲ نفر به دلیل کرونا در لرستان جان باختند و ۸۴۹ مورد ابتلای جدید در بیش از یک هفته به ثبت رسیده است که این نشان از روند افزایشی کرونا در لرستان را دارد.

تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا ۲۳ بهمن ماه به ۶۵ هزار و ۲۶۵ نفر رسید و تاکنون یک هزار و ۳۲۹نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، اما این رقم تا اول اسفند تغییر جدی داشت به طوری که تعداد مبتلایان به ۶۶ هزار و ۱۱۴شهروند و تعداد افرادی که جان باختند نیز به رقم یک هزار و ۳۴۱ نفر از مردم این استان رسید.

درگذشت نماینده سابق مردم کوهدشت در مجلس

الهیار ملکشاهی نماینده سابق مردم کوهدشت و رومشکان و رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم و دهم شورای اسلامی پس از مدت‌ها تحمل درد بیماری، دارفانی را وداع گفت.

مرحوم ملکشاهی نماینده دور نهم و دهم مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، به دنبال عوارض ناشی از بیماری کلیوی و وخیم‌ شدن شرایط جسمانی اش، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دی تهران بستری بود.

الهیار ملکشاهی (زاده ۱۳۴۰ در رومشکان) سابقه معاونت دیوان عدالت اداری، ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و رییس کل دادگستری استان‌های لرستان و کرمانشاه را در پرونده کاری خود داشت.

حذف دفترچه های بیمه تامین اجتماعی

دفترچه های درمان تامین اجتماعی از اول اسفند حذف و چاپ کاغذی این دفترچه ها متوقف شد.

از این تاریخ به بعد ارائه خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی، درمانی با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمان میسر خواهد شد.

در زمان مراجعه به پزشک و مراکز درمانی، الزامی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست افزود: ارائه جلد دفترچه درمانی برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع خارجی ضروری است و همچنین ارائه خدمات درمانی به نوزاد فاقد کد ملی تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کد ملی به نوزاد از طریق کد ملی مادر حداکثر تا یک ماه پس از تولد انجام می شود.

دو انتصاب در لرستان

علی جعفر نظری در مراسمی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر معرفی شد.

نظری دارای مدرک کارشناسی امور تربیتی با ۳۱ سال خدمت در آموزش و پرورش پلدختر است. در این مراسم از زحمات ۱۳ ساله غلامرضا محمودی رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تقدیر شد.

همچنین با حکم وزیر کشور "حشمت بهمنی" به سمت فرماندار شهرستان ازنا منصوب شد.

بهمنی از آبان ماه ۹۷ تا ۲۴ آذرماه ۹۹ فرماندار دلفان بود.وی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان (منطقه ۱۲) و مدیرکلی جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری لرستان را در کارنامه دارد.

کشف ۶۲۴ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال

۶۲۴ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال (ماینر) در راستای تداوم تامین برق پایدار برای مشترکان استان کشف و ضبط شد.

با توجه به این‌که تقاضا برای رمز ارزها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها روند افزایشی دارد، در آینده یکی از معضلات اصلی تامین برق پایدار برای مشترکان، استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها خواهد بود.

ثبت درخت گردوی کهنسال در الیگودرز

درخت گردوی کهنسال روستای "گل زرد" الیگودرز به شماره ۷۲۸ در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

ثبت ملی این‌ قبیل درختان زیبا در معرفی و جذب بیشتر گردشگران موثر خواهد بود و امید می رود این تلاش‌ها موجب رشد و رونق صنعت گردشگری در استان شود.

قدمت این گونه درخت به حدود ۳۲۰ تا ۳۷۰ سال پیش برمی‌گردد که با ثبت آن، تعداد آثار ثبت شده لرستان در فهرست میراث طبیعی به ۴۴ اثر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس