مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت


مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته ( بیست و پنحم بهمن تا یکم اسفند) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد که مهم ترین آنها افتتاح طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد بود.

قیمت گوشت مرغ متعادل می شود،البرز رتبه نخست مسابقات قرآن دانش آموزی کشور را به خود اختصاص داد، بیش از یک هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی در منطقه پیام البرز ایجاد شد،میزان بستری بیماران کووید ۱۹ در البرز افزایش یافت، البرز رتبه نخست دقت در رصد و توزیع نهاده سبوس در کشور را دارد،محدودیت های قرمز کرونایی در البرز اجرا می شود،صعود شهرداری کرج به پلی آف لیگ برتر تنیس روی میز کشور،تعمیر اساسی موتور آرتورز هلیکوپتر در البرز رونمایی شد،پروژه شهر گردشگری در البرز اجرایی می شود،زنگ خطر ویروس کرونای انگلیسی در کشور به صدا در آمده است،اولین سرپرست فرمانداری چهارباغ معرفی شد،نخستین گواهی صادراتی در حوزه آرایشی و بهداشتی در پیام البرز صادر شد، تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد در کنترل سیلاب موثر است،سالانه ۵۶ میلیون متر مکعب از حجم آبخوان های البرز کاسته می شود، خسارت بیش از ۹ میلیارد تومانی پروژه گازرسانی به اراضی ملی البرز،طرح برخورد با خودروهای آلاینده در البرز تشدید شد، کرونا در البرز در حال طغیان است،اعمال محدودیت های جدید کرونایی از اسفند ماه در کرج، معلمان حاملان امانت و آرزوهای آینده جامعه هستند،وزیر راه آخرین وضعیت آزاد راه آبیک - چرمشهر را در البرز بررسی کرد،تکمیل آزاد راه آبیک - چرمشهر یک رکورد عمرانی در کشور است،انتخاب کاندیدای حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی وظیفه همگانی است، از جمله مهم ترین عناوین خبری البرز در هفته گذشته بود.

معاون جهاد کشاورزی البرز: قیمت گوشت مرغ متعادل می شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به افزایش دوباره قیمت گوشت مرغ در بازار ها بیان داشت که با برنامه ریزی های انجام شده قیمت این فرآورده پروتئینی تا ۲ هفته آینده متعادل می شود.

مجتبی تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای مرغداری گوشتی استان البرز تنها تامین کننده حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد نیاز استان هستند و مابقی گوشت مرغ مورد نیاز از سایر استان ها تامین می شود.

وی اظهار داشت: اکنون قیمت مرغ زنده در واحدهای مرغداری استان های همجوار ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که در کشتارگاه ها به حدود ۲۶ هزار تومان می رسد.

البرز رتبه نخست مسابقات قرآن دانش آموزی کشور را به خود اختصاص داد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: دانش آموزان این استان رتبه نخست مسابقات قرآن کشوری را به خود اختصاص دادند.

فرشته فهمیده درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: درمرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی کشور دانش آموزان گروه مرکز دارالقرآن حضرت مهدی (عج) آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج موفق به کسب مقام نخست این دوره از مسابقات شد.

وی با اشاره به اینکه دراین دوره از مسابقات ۲۰ گروه دانش آموزی دختر و پسر برتر قرآنی ازکشورحضورداشتند، خاطرنشان کرد: این مرحله از مسابقات به میزبانی مشهد و با اجرای برخط شرکت کنندگان درفضای مجازی برگزارشد.

بیش از یک هزار و ٥٠٠ فرصت شغلی در منطقه پیام البرز ایجاد شد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم از سال گذشته تا کنون با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی واحدهای تولیدی در این منطقه مشغول به فعالیت شدند.

نادر ثناگو مطلق در گفت و گو با خبرنگاران و با بیان اینکه هر اشتغال مستقیم حداقل موجب ایجاد سه شغل غیرمستقیم می شود اظهار داشت: بر این اساس می توان گفت که با اقدامات صورت گرفته بیش از چهار هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستیم در منطقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه جذب شده افزود: بیش از ۱۰۰ قرارداد سرمایه گذاری از سال گذشته تا کنون در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام منعقد که در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه به بهره برداری و موجب افزایش اشتغال در منطقه می شوند.

میزان بستری بیماران کووید ۱۹ در البرز افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که طبق بررسی های آماری میزان ابتلا و بستری شدگان کووید ۱۹ در این استان روند افزایشی دارد.

دکتر محمد فتحیبه خبرنگاران گفت: اکنون‌ ۲۹۸ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان البرز تحت درمان قرار دارند که ۳۹ بیمار آنان طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

وی بیان داشت: ۳۱ هزار و سه نفر از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراکز درمانی استان بستری شده اند که ۲۷ هزار و ۹۹۱ نفر آنان بهبود یافته اند.

البرز رتبه نخست دقت در رصد و توزیع نهاده سبوس در کشور را دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه این استان رتبه نخست دقت در رصد و توزیع نهاده سبوس را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: اکنون ۱۶ استان کشور از سبوس تولیدی در کارخانه های البرز برخوردار هستند.

مجتبی تقی زاده روز شنبه به خبرنگاران گفت: استان البرز با ۲۳ کارخانه آرد و تولید حدود ۱۱۶ هزار و ۱۲۶ تن سبوس در نیمه اول سال جاری یکی از استان های معین در بخش تولید و توزیع سبوس در کشور است.

وی افزود: سبوس گندم تولیدی البرز از طریق ر وزارت جهاد کشاورزی بین دامداری های کشور توزیع می شود.

استاندار: محدودیت های قرمز کرونایی در البرز اجرا می شود

استاندار البرز گفت که با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان، محدودیت های وضعیت قرمز را اجرایی می کنیم.

عزیزاله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: انتظار ما در همین راستا از مردم، اصناف، کادر بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و اعضای ستاد استانی این است که جهت مقابله با این ویروس همراهی لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در البرز و عواقب ناشی از آن بویژه در جریان شیوع کرونا اظهار داشت: تبادل بالای جمعیت از محورهای البرز با ۱۴ استان کشور و حجم قابل توجه تردد روزانه بین البرز و پایتخت، این استان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

صعود شهرداری کرج به پلی آف لیگ برتر تنیس روی میز کشور

تیم تنیس روی میز شهرداری کرج با شکست رقیبان خود و با اقتدار توانست به عنوان چهارمین تیم برتر به مرحله پلی آف رقابت های لیگ برتر کشور راه یابد.

سرمربی تیم تنیس روی میز شهرداری کرج در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برد این تیم در برابر نفت آبادان با نتیجه ۶ بر صفر گفت: با کسب این پیروزی توانستیم به صورت مستقیم به مرحله پلی آف راه پیدا کنیم.

امیر بخشی افزود:در مرحله گروهی ۶ بازی رفت و برگشت موفق به کسب پنج برد و یک مساوی شدیم که در نتیجه با کسب صدرنشینی گروه "ب" به صورت مستقیم به مرحله پلی آف رفتیم.

تعمیر اساسی موتور آرتورز هلیکوپتر در البرز رونمایی شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی موتور آرتورز هلیکوپتر که توسط مهندسان شرکت هلیکوپتری ایران تعمیر اساسی شده بود روز یکشنبه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز، محمد اسلامی در بازدید از سازمان هلیکوپتری ایران در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز افزود: همزمان با ماه مبارک رجب نخستین پرواز بالگرد احیا شده انجام شد که از این پس ارائه خدمات این بالگردها به دستگاه‌های گوناگون از جمله اورژانس کشور در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بالگردهای شرکتی که مورد بازدید قرار گرفته است سال‌ها زمین‌گیر شده بودند، تصریح کرد: با مجوزهای صادره از سوی شرکت هواپیمایی کشور و تلاش مجموعه‌های دانش بنیان در حال حاضر این بالگردها احیا شده‌اند.

پروژه شهر گردشگری در البرز اجرایی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که با موافقت مسوولان کشوری پروژه شهرگردشگری با هدف رونق اقتصادی و فرهنگی در این استان اجرایی می شود.

فریدون محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موضوع در نشستی با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بررسی و با اجرایی شدن آن در استان البرز موافقت شد.

وی ادامه داد: پروژه شهر گردشگری یکی از طرح‌های مهم صنعت گردشگری با محوریت علمی - تحقیقاتی و اجرایی در دنیا بوده که از سال گذشته در ایران کلید خورده است.

زنگ خطر ویروس کرونای انگلیسی در کشور به صدا در آمده است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به مرگ ۲ هموطن در البرز و قزوین براثر کرونای انگلیسی اعلام کرد که زنگ خطر این ویروس در کشور به صدا درآمده و باید بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیریم.

دکتر علیرضا سلیمانی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: قرار است در استان های همجوار قزوین از جمله البرز محدودیت های کرونایی به صورت جدی تر اعمال شود.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها یک مورد مرگ بیمار مبتلا به ویروس کرونا انگلیسی در استان البرز ثبت شده است،گفت : این بیمار از شهرستان آبیک قزوین به بیمارستان هشتگرد البرز انتقال یافت که نتایج آزمایشات مثبت بودن ویروس انگلیسی را تائید کرد.

اولین سرپرست فرمانداری چهارباغ معرفی شد

اولین سرپرست فرمانداری شهرستان نوپای چهارباغ از توابع استان البرز روز سه شنبه معرفی و فرمانداری این شهرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حکمی قدرت الله شمیرانی را به عنوان سرپرست فرمانداری چهارباغ استان البرز معرفی کرد.

شیمیرانی تا پیش از این مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان البرز بود.

نخستین گواهی صادراتی در حوزه آرایشی و بهداشتی در پیام البرز صادر شد

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز گفت: نخستین گواهی صادراتی در حوزه آرایشی و بهداشتی بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در پیام صادر شد.

سید مجتبی حسین پور کاشانی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این گواهی توسط یکی از شرکت های تولید و بسته بندی آرایشی و بهداشتی در منطقه دریافت شده است.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی با استفاده از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی از جمله حداقل بودن تشریفات گمرکی موفق به صادرات محصولات خود شده است.

تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد در کنترل سیلاب موثر است

وزیر نیرو گفت: طرح تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد استان البرز نقش موثری در کنترل سیلاب ها دارد.

رضا اردکانیان در آیین افتتاح طرح تغذیه مصنوعی دشت های هشتگرد و نظرآباد استان البرز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش های استاندار البرز و مجموعه شرکت آب منطقه ای استان افزود: البرز با اینکه در مجاورت پایتخت قرار گرفته اما پیچیدگی هایی مواجه است.

وی ادامه داد: در این وضعیت این استان به خاطر مدیریت خوب و اهتمام استاندار، طرح های بزرگی در آن شکل گرفته است.

سالانه ۵۶ میلیون متر مکعب از حجم آبخوان های البرز کاسته می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد که سالانه ۵۶ میلیون مترمکعب از حجم آب سفره های زیر زمینی این استان به واسطه برداشت های بی رویه کاسته می شود.

داوود نجفیان در حاشیه افتتاح طرح عظیم تغذیه سفره های آب زیر زمینی دشت های هشتگرد و نظرآباد که با پیام ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو انجام شد، افزود: سالانه ۹۰ سانتی متر افت سطح آب در سفره های زیر زمینی استان البرز را شاهد هستیم و تاکنون یک هزار و ۴۲۰ میلیون متر مکعب از این ذخایر برداشت شده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۷۵ درصد مصارف آب کشور و البرز از منابع زیر زمینی است، گفت: برای پیشگیری از مصارف بی رویه ، نقشه ترسیمی «طرح سازگاری با کم آبی» طی سه سال گذشته تاکنون در البرز تهیه شده است.

خسارت بیش از ۹ میلیارد تومانی پروژه گازرسانی به اراضی ملی البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اظهار داشت: پروژه گازرسانی بویین زهرا استان قزوین به اشتهارد ۹ میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خسارت به اراضی ملی و منابع طبیعی استان وارد کرده است.

حامد فرضی به خبرنگار ایرنا گفت: خسارت به اراضی ملی این استان در اجرای فاز دوم پروژه گازرسانی بویین زهرا به اشتهارد به شرکت گاز مبنی بر واریز مبالغ خسارت موصوف به منظور رعایت بند «ب» ماده ۱۲ قانون بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اعلام شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: در سال جاری بخشی از خسارت فاز اول پروژه شرکت گاز به اراضی ملی استان به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان به حساب رابط خزانه منابع طبیعی و آمار واریز شد.

طرح برخورد با خودروهای آلاینده در البرز تشدید شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا، برخورد با خودروهای آلاینده در این استان تشدید شده است.

سرهنگ غلامعلی شرق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون با فعال شدن دوربین های پلاک خوان ، خودروهای فاقد معاینه فنی به صورت برخط جریمه می شوند که این مهم می‌تواند در کنترل آلودگی هوا تاثیر گذار باشد ضمن آنکه خودروهای آلاینده به پارکینگ ها انتقال می یابد.

وی خاطرنشان کرد : طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

استاندار: کرونا در البرز در حال طغیان است

استاندار البرز با بیان اینکه کرونا در این استان در حال طغیان است، گفت: حتی تصور شیوع موج چهارم شیوع کرونا نیز وحشتناک است، مردم با پرهیز از سهل انگاری، کرونای جهش یافته را جدی بگیرند و با مصوبات ستادهای ملی و استانی همراهی کنند.

عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با هشدار به مردم در خصوص شیوع کرونای جهش یافته، افزود: متاسفانه عادی انگاری و عدم جدیت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، نگران کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواردی از کرونای جهش یافته در استان همجوار البرز مشاهده شده باید تدابیر پیشگیرانه جدی تری را اعمال کنیم و از مردم انتظار داریم در این مسیر همانند موج های قبل همراه باشند.

اعمال محدودیت های جدید کرونایی از اسفند ماه در کرج

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اعلام اینکه شرایط به لحاظ کرونا حساس شده است، از اعمال محدودیت های جدید کرونایی از اول اسفندماه در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری کرج،غفور قاسم پور گفت: ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم، همایش، محافل و تجمع از جمله محدودیت ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد : افزون بر اینکه ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای تابعه شهرستان کرج ممنوع می باشد سامانه صدور مجوز تردد ویژه افراد با شرایط خاص نیز متوقف شده و هر گونه سفر از کرج به سایر نقاط ممنوع است .

وزیر آموزش و پرورش: معلمان حاملان امانت و آرزوهای آینده جامعه هستند

وزیر آموزش و پرورش معلمان را حاملان امانت و آرزوهای آینده جامعه دانست و گفت: آمال و آرزوهای ما بر دوش معلمان جامعه است.

محسن حاجی میرزایی در نشست با نمایندگان معلمان استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری در آخرین دیداری که با فرهنگیان و معلمان داشتند، معلمان را افسران سپاه پیشرفت دانستند.

وی اظهار داشت:‌ از این فرمایش مقام معظم رهبری می توان فهمید که ما یک سپاه پیشرفت داریم و عده ای که افسران این سپاه هستند، پس سپاه پیشرفت دانش آموزی هستند و افسران این سپاه معلمان هستند.

وزیر راه آخرین وضعیت آزاد راه آبیک - چرمشهر را در البرز بررسی کرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان البرز آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آزاد راه آبیک - چرمشهر را در حوزه استحفاظی این استان بررسی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این سفر که عزیزاله شهبازی استاندار البرز حضور داشت، ضمن بازدید از آزاد راه آبیک - چرمشهر در محدوده استان های قزوین و البرز به بررسی نیازهای این پروژه بزرگ پرداخت.

آزادراه آبیک - چرمشهر (غدیر) به طول ۱۶۰ کیلومتر حدود ۴۳ کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی استان البرز واقع شده است .

تکمیل آزاد راه آبیک - چرمشهر یک رکورد عمرانی در کشور است

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که تکمیل آزاد راه ۱۶۰ کیلومتری آبیک - چرمشهر در مدت زمان کوتاه، شرایط تحریمی و کرونایی یک رکورد زمانی و عمرانی برای کشور محسوب می شود.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزاد راه آبیک - چرمشهر در حوزه استان البرز افزود: این مسیر دارای مزیت های فراوانی از جمله روان سازی ترافیک در البرز و استان های همجوار، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت ، نقطه اتصال و تجمیع چند محور بزرگراهی، تسهیل در مسافرت ها به ۱۴ استان کشور و کاهش بیش از یک ونیم ساعت زمان سفر است.

وی ادامه داد: در واقع عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۴ آغاز شده و اکنون در آستانه گشایش است که ۵۰ درصد ساخت آن در ۲ سال اخیر انجام شده است.

انتخاب کاندیدای حافظ ارزش های اسلامی و انقلابی وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج ضرورت دقت در انتخاب افرادی که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید کاندیدای اصلح ، مورد اعتماد و حافظ ارزشهای اسلامی و انقلابی و حزب الهی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج گفت: کسی که قرار است سکان اداره کشور را عهده گیرد باید زیرکی کافی را در برابر نقشه‌های شوم دشمنان داشته باشد تا در شرایط خاص مجبور به تصمیم گیری های خلاف مصلحت کشور نشود.
وی تصریح کرد: باید ریاست قوه مجریه را فردی توانا و حزب اللهی به معنای واقعی کلمه و پیرو خط امام (ره) برعهده گیرد تا با استفاده از عقل جمعی و مشورت کشور را به سوی توسعه و پیشرفت هدایت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت