ظرفیت مساجد در عمومی کردن حفظ قرآن به کار گرفته شود


ظرفیت مساجد در عمومی کردن حفظ قرآن به کار گرفته شود

چاوشی با بیان اینکه مساجد بهترین بستر برای عمومی‌شدن حفظ قرآن در سراسر کشور است، گفت: به شعب و نمایندگی‌های موسسه مهد قرآن اعلام کرده‌ایم که برنامه‌های خود در حوزه حفظ، ترجمه و تدبر قرآن را در مساجد اجرا کنند.

«سید محمود چاوشی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بنیانگزار موسسه کشوری مهد قرآن، یک امام جماعت (حجت الاسلام والمسلمین حائری فومنی) بود و در جوار مسجد آیت الله فومنی (واقع در تهران، خیابان خراسان) است، اظهار کرد: همین واقعیت موجب شد موسسه کشوری مهد قرآن اکثر فعالیت های خود را در مساجد برگزار کند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن افزود: ما به شعب و نمایندگی ها و دفاتر این موسسه در سراسر کشور اعلام کردیم، باید برنامه های خود در حوزه حفظ، ترجمه و تدبر قرآن را در مساجد برگزار کنند و حتی در صورت امکان، مکان تاسیس دفتر را در مساجد قرار دهند.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم مطالبه مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را محقق کنیم باید این کار به صورت عمومی و نه صرفا تخصصی صورت گیرد، گفت: مطمئنا مساجد بهترین بستر و ظرفیت برای عمومی شدن حفظ قرآن در سراسر کشور است که موسسه کشوری مهد قرآن در همین راستا گام برمی دارد.

چاوشی در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مساجد در اولویت نخست قرار دارد و هیئت ها و حسینه ها در اولویت های بعدی می تواند موجب تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در سایر حوزه های مذهبی و فرهنگی به ویژه قرآنی شوند، تاکید کرد: نهادهای بالادستی در حوزه قرآن نیز به این نتیجه رسیده اند که برای عمومی کردن حفظ قرآن باید از ظرفیت این مراکز به ویژه مساجد و در مرتبه بعدی، مدارس استفاده کرد که رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این زمینه در جلسات مختلف بر این موضوع تاکید کردند.

وی در پایان با بیان اینکه فراگیری آموزش جامع قرآن یعنی حفظ و تدبر نیازمند وجود بستری برای ماندگاری حفظ و انس با قرآن است، یادآور شد: مساجد بهترین مکان و ائمه جماعات، بهترین شخص برای مدیریت یک حافظ در زمینه انس با قرآن و نشر معارف قرآنی در کشور هستند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی