رکورد شکنی دانش آموزان البرز در المپیاد های علمی کشور


رکورد شکنی دانش آموزان البرز در المپیاد های علمی کشور

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان مراکز سمپاد این استان در المپیادهای علمی کشوربا کسب 19 مدال طلا، نقره و برنز رکورد شکنی کردند.

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: المپیاد علمی دانش آموزان در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، جغرافیا، رایانه ،علوم زمین، ادبی، تفکر و کارآفرینی، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، نجوم و اختر فیزیکبه تازگی برگزار شد.

وی هدف ازبرگزاری این المپیاد علمی کشوری را ارتقای سطح علمی دانش آموزان،گسترش دانش و ارتقای سطح عمومی آموزش درحوزه متوسطه عمومی ذکر کرد.

قاسمی بیان داشت: فاطمه احمد نژاد شرامین از دبیرستان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در المپیاد علوم زمین و فاطمه صدیقی پیرسرانی از فرزانگان ناحیه سه کرج در رشته جغرافیا موفق به کسب مدال طلا شدند.

وی خاطرنشان کرد: زهرا بزرگی و زهرا سیفی حسین آبادی از فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در المپیاد کشوری جغرافیا توانستند مدال نقره را به خود اختصاص دهند.

قاسمی با اشاره به اینکه در رشته رایانه این دوره از المپیادها نیز آرین فضلی خانی از دبیرستان شهید سلطانی ناحیه سه کرج و محمد رضا کتایی دلشاد از دبیرستان شهید سلطانی ناحیه چهار کرج مدال نقره گرفتند، اضافه کرد: درالمپیاد تفکر و کارآفرینی سید مهدی علوی از دبیرستان شهید سلطانی ناحیه سه کرج مدال نقره و نازنین لاله از دبیرستان فرزانگان ناحیه سه کرج در رشته ادبی به مدال برنز دست یافت.

وی ادامه داد: آرش بختیاری از دبیرستان شهید سلطانی ناحیه سه در المپیاد تفکر و کارآفرینی و هادی علی کرمی از دبیرستان شهید سلطانی ناحیه یک کرج در المپیاد رایانه مدال برنز را از آن خود کردند.

وی تصریح کرد: رامتین لشکری دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی در رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مدال برنزو فرزین عسگری دیگردانش آموز این دبیرستان درناحیه سه کرج توانست دراین دوره از المپیاد علمی کشور در رشته اقتصاد و مدیریت مدال نقره را به دست آورند.

وی با بیان اینکه المپیادهای علمی دانش آموزی تابستان ۹۹ برگزار گردید،افزود: برترین های المپیادهای علمی به جز در رشته های اقتصاد، تفکر و کارآفرینی، سلولهای بنیادی ، جغرافیا و علوم زمین از معافیت کنکور برخوردار هستند.

وی گفت: المپیادهای ریاضی، فیزیک، زیست، شیمی، رایانه، نجوم و ادبی دارای معافیت و سهمیه هستند که وزارت علوم هرساله شرایط و درصد معافیت ، رشته ها و زیرگروه ها را اعلام می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه المپیاد علمی دانش آموزی نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی دارد، خاطرنشان کرد: حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله دانش های نوین و نوظهور بشری محسوب می شود لذا تامین و آموزش منابع انسانی دراین حوزه اهمیت زیادی دارد.

قاسمی تاکید کرد: هر ساله دانش آموزان البرز درالمپیاد های علمی و جشنواره ها موفق به کسب مدال های رنگارنگ به ویژه در رشته سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی می شوند.

استان البرز ۱۷ مدرسه سمپاد دارد که پنج هزار و ۸۶ دانش آموز درآن تحصیل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر