نماینده مجلس: 20 درصد آهن اسفنجی کشور در سیرجان و بردسیر تولید می‌شود


نماینده مجلس: 20 درصد آهن اسفنجی کشور در سیرجان و بردسیر تولید می‌شود

کرمان - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در بخش تولید آهن اسفنجی به ترتیب با تولید بیش از 14 و 6 درصد کل تولید در مجموع حدود 20 درصد از تولید آهن اسفنجی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

شهباز حسن پوربیگلری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت و جایگاه تولید در توسعه کشور افزود: افتتاح گندله پنج میلیون تنی گهر زمین در سیرجان طی هفته گذشته با دستور رئیس جمهوری ۱۰ درصد به تولید گندله کشور اضافه کرد که اقدامی تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه امروز سیرجان به قطب تولید در تمام زنجیره های فولاد تبدیل شده است اظهار داشت: این شهرستان در زمینه تولید سنگ آهن و تولید کنستانتره نیز رکوردار کشور است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این 2 شهرستان با تلاش نیروهای بومی و متخصص در بخش تولید شمش فولادی نیز جایگاه خوبی را در کشور از آن خود کرده اند.

وی گفت: دست تک تک تاثیرگذاران در بخش تولید ائم از نیروهای ماهر و متخصص، مدیران، کارشناسان، طراحان، ناظران، پیمانکاران، هیات مدیره ها و سهمامداران را به گرمی فشرده و از این افراد ضمن حمایت درخواست دارم در یک ماه باقی مانده از سال جهش تولید سعی کنند بیشترین رکورد را به نام خود در تاریخ سراسر پربار و پرافتخار ایران سرافراز و استان کرمان بخصوص در سیرجان و بردسیر از آن خود کنند.

حسن پور، حمایت از تولید و رعایت سیاست های اصل ۴۴ را تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در این سیاست تولید و اشتغال یک اصل است که بهبود قانون کار و رفع موانع تولید اجرا و انجام می شود.

هفته گذشته نیز کارخانه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان از طریق ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

کارخانه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان با ظرفیت پنج میلیون تن و با سرمایه گذاری سه هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

افتتاح کارخانه گندله سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین سیرجان موجب اشتغال ۵۰۰ نیروی کار در این شهرستان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش