منابع مالی بانک‌های خصوصی در داخل استان همدان سرمایه‌گذاری شود


منابع مالی بانک‌های خصوصی در داخل استان همدان سرمایه‌گذاری شود

همدان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با ابراز گلایه از بانک‌های خصوصی استان، گفت: منابع مالی در اختیار این بانک‌ها باید در داخل استان و با هدف رونق بخش تولید و گردش چرخه اقتصادی سرمایه گذاری شود.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر زبردست» روز شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور رییس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: نیمی از سپرده های مردم استان در اختیار بانک‌ها و موسسات خصوصی است که هیچ نفعی هم برای مردم این منطقه نداشته است.

وی افزود: این بانک‌ها سپرده های مردم استان را در مناطق دیگر کشور سرمایه گذاری و در راستای منافع خود هزینه می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان تصریح کرد: تاکنون نظارت دقیقی بر عملکرد بانک‌های خصوصی نبوده به نحوی که این بانک ها عملا در توسعه اقتصادی استان نقشی ندارند.

زبردست، خواستار بررسی عملکرد بانک‌های خصوصی شد تا اندوخته های مردم در این موسسات به بخش تولید هدایت شود.

او همچنین به تعهدات ارزی صادرکنندگان استان همدان اشاره کرد و گفت: کل بدهی ۱۵۲ نفر از فعالان اقتصادی استان ۱۰۳ میلیون یورو است که بخش زیادی پرداخت و ۳۵ میلیون یورو آن باقیمانده است‌.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در این راستا ۴۲ فقره از کارت‌های بازرگانان این استان تعلیق شده که نیازمند رسیدگی است.

زبردست با اشاره به غیرواقعی بودن برخی از تعرفه های گمرکی یادآوری کرد: در این رابطه باید تعرفه های گمرکی محصولات صادراتی بازنگری شود تا صادرکنندگان بدهکار بتواند تعهدات ارزی خود را پرداخت کنند.

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی شامگاه جمعه و در سفری رسمی برای دیدار و گفت وگو با مقامات استان، فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و بازدید از چند طرح اقتصادی وارد همدان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!