عملیات اجرایی 2 پروژه صنعتی در کردستان آغاز شد


عملیات اجرایی 2 پروژه صنعتی در کردستان آغاز شد

سنندج - ایرنا - عملیات اجرایی 2 پروژه مهم صنعتی شامل پتروشیمی بعثت و تایر رازی با 900 میلیون دلار سرمایه‌گذاری و با حضور معاون اول رییس جمهوری در کردستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این ۲ طرح روز شنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

پروژه پتروشیمی بعثت با عاملیت بانک ملت و با سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیون دلاری و در قالب تفاهم نامه بین استاندار کردستان و مدیرعامل بانک ملت و کنسرسیوم بانک‌های ملی، تجارت، صادرات و سپه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری استان به امضا رسید.

یکی دیگر از پروژه‌هایی که امروز تفاهم نامه عملیات اجرایی آن آغاز شد، کارخانه تایر رازی با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با عاملیت بانک ملی و کنسیرسیوم بانک های صادرات و سپه بود.

استاندار کردستان در این آیین با بیان اینکه تاکنون در بخش صنعت استان ۳۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، گفت: امروز با اجرای این ۲ پروژه، به اندازه سه برابر گذشته در بخش صنعت استان سرمایه گذاری شده است.

بهمن مرادنیا با اشاره به اینکه صنعت بزرگی در کردستان نداریم، افزود: اجرای ۲ پروزه صنعت پتروشیمی بعثت کردستان و تایر رازی نوید بخش آینده ای مهم برای استان است.

پروژه‌های مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در آیین افتتاح پروژه های مسکن مهر گفت: طرح مسکن مهر با بیش از ۳۶هزار واحد در کردستان شروع شد و طی سالیان متوالی تحویل متقاضیان شد.

محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه امروز ۳۶۴ واحد مسکن مهر تحویل متقاضایان می‌شود، افزود: پروژه های مسکن مهر استان از لحاظ کیفیت در رده بسیار خوبی قرار دارد.

وی یاداور شد: امیدواریم تا پایان بهار سال آینده بتوانیم تمامی پروژه‌های مسکن مهر را به نتقاضیان تحویل دهیم.

معاون اول رییس جمهوری روز شنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد و در بدو ورود به این استان مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، علاوه بر حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح می‌کند و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع می‌شود.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

جهانگیری همچنین با حضور در روستای "هانیس" سنندج، ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی را به بهره‌برداری می‌رساند، سپس در نشستی با نخبگان اقتصادی استان شرکت می‌کند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا