فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه


فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه

شفقنا- رییس شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه به تصمیم این کشور برای فروش تسلیحات پدافند هوایی به تعدادی از کشورهای خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد که مذاکرات در این مورد جریان دارد. ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: الکساندر میخییف روز شنبه در آستانه گشایش نمایشگاه بین المللی تسلیحاتی آیدکس IDEX در ابوظبی که روسیه در آن […]

فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانهفروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه

شفقنا- رییس شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه به تصمیم این کشور برای فروش تسلیحات پدافند هوایی به تعدادی از کشورهای خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کرد که مذاکرات در این مورد جریان دارد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: الکساندر میخییف روز شنبه در آستانه گشایش نمایشگاه بین المللی تسلیحاتی آیدکس IDEX در ابوظبی که روسیه در آن شرکت می کند، اظهار داشت: تسلیحات پدافند هوایی روسیه ازجمله بخاطر بکارگیری موفق در صحنه های نبرد در کشورهای خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا شناخته شده است.

وی افزود: ما در زمان حاضر با تعدادی از کشورهای خاورمیانه به صورت جداگانه یا در چارچوب یک سیستم واحد پدافند هوایی چند کشور برای فروش تسلیحات پدافند هوایی گفت و گو می کنیم.

میخییف معتقد است که امتیاز منحصر بفرد تسلیحات پدافند هوایی روسیه در این است که بدون از دست دادن قابلیت ها و توانمندیهای رزمی می توانند در سیستم های پدافند هوایی کشورها بکار گرفته شوند.

رئیس شرکت روس آبارون اکسپورت گفت که روسیه امیدوار است توجه کشورهای منطقه را به سیستم های پدافند هوایی روسیه در مبارزه با پهبادها جلب کند.

روسیه برای نخستین بار سیستم های پدافند هوایی آنتی ۴۰۰۰ را برای فروش به خارج عرضه کرده و این سیستم دارای دو نوع موشک با برد ۱۵۰ و ۳۸۰ کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع ۳۳ کیلومتر اهداف پرنده شامل هواپیما و موشک های قاره پیما و بالستیک را هدف قرار دهد.

این سامانه پدافند هوایی در نمایشگاه ابوظبی به نمایش در می آید.

روسیه همچنین آتشبارهای ضدهوایی پانتسیر-اس.۱.ام و سامانه های پدافند هوایی تور.ام.۲-ای در این نمایشگاه عرضه می کند.

به گفته میخییف، شرکت روس آبارون اکسپورت با برخی کشورها برای فروش جنگنده نسل پنجمی سوخو-۵۷ای (پیشرفته ترین جنگنده روسیه) مذاکره و رایزنی می کند.

عراق، الجزایر، سوریه و برخی کشورهای دیگر از خریداران تسلیحات روسیه در خاورمیانه هستند و مسکو تلاش می کند برخی کشورهای دیگر ازجمله عربستان و امارات را هم که خریداران عمده سلاح آمریکایی هستند، مشتری تسلیحات خود کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس